נמשכת אלימות תלמידים נגד עובדי ההוראה. שני מקרי אלימות כלפי עובדי הוראה ארעו היום (רביעי) בקריית גת ובאילת. בעקבות כך הודיעה הסתדרות המורים כי בבתי ספר אלה הלימודים מחר יושבתו למשך שעה ויחלו רק ב-9:00, כשבמהלך שעה זו תתקיים אסיפת הסברה בנושא.



במקרה הראשון, התלמיד הלומד בכיתה ד', תפס בכתפיה של המורה, בעט בה בבטן וברגליים, חבט בה באגרופים בידיים ושרט אותה בחזה ובעקבות האירוע היא פונתה כאמור לבית החולים. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד התייחסה לאירוע ואמרה כי "אירוע חמור ביותר שהסתיים בהפניה של מורה בהיריון לבית חולים. לא עובר יום ללא אירוע אלימות כלפי עובדי ועובדות הוראה ומסביב דממה. קצת רעש בתקשורת והכל חוזר למסלולו. הממשלה התחילה לפעול למניעת אלימות כלפי נשים רק אחרי שהחלה מחאה ציבורית רחבה. לכן מחר אנחנו נשבית את הלימודים בבית הספר לשעה, במטרה להעביר מסר ברור: אפס סבלנות לאלימות מכל סוג שהוא. לעובדי ההוראה אין כלים להתמודד עם האלימות הגואה - המערכת מדממת. משרד החינוך צריך להוסיף לבתי הספר תקנים ליועצים ופסיכולוגים, וכן שעות חינוך נוספות, שיאפשרו לילדים להפנים ערכים ולא רק אנגלית ומתמטיקה".



במקביל, מקרה אלימות נוסף ארע בבית הספר "אלמוג" באילת. תלמיד תקף בתקופה האחרונה מספר פעמים שתי מורות, כשבאחד המקרים, בזמן שהמורה כתבה על הלוח, התלמיד החל לחבוט בה בגב, בעט בה וזרק לעברה חפצים כבדים. במקרה אחר, שארע היום, אותו התלמיד הרביץ למורה אחרת בכיתה ולאחר מכן בזמן שהיא המתינה יחד איתו בחדר המנהלת, הוא תקף אותה באגרופים ופגע באפה ובעיניה. שתי המורות פונו לבית החולים והגישו תלונה במשטרה. 



כזכור, בחודש שעבר ארע מקרה אלימות של תלמיד נגד מורה בבי"ס אוסישקין בכפר סבא. תלמיד כיתה ד' חבט באפה של המורה והיא פונתה עקב כך לבית החולים "מאיר" בעיר, זאת לאחר שהוא כבר הרים יד על מורה זו בעבר. שבוע לפני מקרה זה מורה בבית הספר עבד אל רחמן אלחאג' בחיפה, הותקפה ע"י אם של אחת מתלמידותיה הלומדת בכיתה ד'. "היא משכה אותי מהשיערות החוצה, ירקה עליי. הייתי בהלם, עד עכשיו", סיפרה המורה בזמנו ל"מעריב". "האם אמרה לי ש'את לא תלמדי פה את הילדים שלנו ובטח לא את הבת שלי'. הבת שלה התחצפה אליי בתחילת השיעור ואמרתי לה שאדבר עם אמא שלה. יש לי ותק של 27 שנים, את הילדים שאני מלמדת לימדתי חלק מההורים שלהם, בחיים לא נתקלתי בדבר כזה".