כחודש וחצי לאחר שנכנס שר חינוך חדש שעתידו במשרד אינו מובטח לאור הבחירות בחודש הבא ורגע לפני פתיחת שנת הלימודים, ראשי ארגוני חינוך הודיעו היום (רביעי) על התאגדותם והקמת "הקבינט הציבורי לחינוך".



מדובר בראשי ארגוני הגג היציגים בתחום החינוך בישראל, ביניהם ארגוני המורים, ועדי ראשי האוניברסיטאות והמכללות, מועצת התלמידים והנוער, התאחדות הסטודנטים והקואליציה לגיל הרך. הארגונים החליטו כי הקבינט יוביל את המאבק על עתיד החינוך בישראל - החל מהגיל הרך ועד לתחום ההשכלה הגבוהה, מתוך הבנה כי מערכת החינוך מחייבת שינוי עמוק ולטווח ארוך, כזה אשר אינו מתבסס על חוסר היציבות הפוליטית הקיים כיום. כבר בחודש הבא מתוכנן כנס ראשון לארגון שיערך בבנייני האומה בירושלים, בו יוצגו הנושאים המרכזיים בהם יש לפי ראשי הארגון לטפל בהקדם.



את היוזמה מובילים תא"ל במיל' רם שמואלי, לשעבר מפקד טייסת ולהק המודיעין בחיל האוויר ואבי קמינסקי, יו"ר איגוד מנהלי חינוך ברשויות המקומיות. שמואלי התייחס להתאגדות ואמר כי "ועדת דברת דיברה כבר ב-2003 על הצורך בהקמת מועצה לאומית לחינוך בישראל, בדומה לנעשה בעולם, אבל עד היום היא לא הוקמה מהסיבה הפשוטה - אף שר חינוך לא ימנה לצידו ועדה שתגביל את סמכויותיו. החלטנו לא לחכות למינוי, אלא להתכנס בעצמנו ולקחת את האחריות לידיים, לעצור את ההידרדרות המתמשכת של מערכת החינוך ולהתוות את הכיוונים אליה הם צריכים לצעוד".