אם לא יימצא פתרון להמשך הפעלתה של פנימיית לחן זיתן הסמוכה ללוד, ייסגרו שערי המוסד השבוע. הסיבה – היעדר תקציב להמשך הפעלתה של הפנימייה, המהווה מעין כפר שיקומי לנוער עברייני. “הילדים בדרך למקומות בעייתיים, שלא מתאימים להם”, מזהירה מנהלת הכפר אושרית בן הרוש. כפר הנוער לחן זיתן הוא מסגרת טיפולית וחלופת מעצר לנוער עובר חוק בגילי 14־20. רוב הנערים מגיעים למסגרת לתקופה ממושכת של כשנה וחצי עד שלוש שנים, שבמהלכה הם עוברים תהליך שיקומי וטיפולי. 
 
לדברי בן הרוש, “אין עוד מקום כזה בישראל, שנותן תמיכה ועזרה לנערים”. לטענתה, התקציב הנדרש להפעלת המקום לא ניתן על ידי משרד הרווחה, ולפיכך הילדים יפוזרו בין הוסטלים שונים, שלא מתאימים ליכולות שלהם ולאופיים. לפיכך, 35 הנערים השוהים בפנימייה יועברו למקומות אלטרנטיביים עד שיימצאו להם חלופות אחרות. 

נבות פלג, שעושה שנת שירות במקום: “אמרו לנו שהמקום עומד להיסגר ב־25 בספטמבר. התחברתי לחברה פה ואני מרגיש את הפחד, את הקושי ואת אי הוודאות שלהם ביחס לעתיד. המקום הזה מדהים, ונותן לנערים הללו טיפול ועזרה, שיאפשרו להם לצאת לעולם ללא פחד, לשכוח את עברם, להתקדם ולהתמקד. יפה לראות את ההתקדמות שלהם וחבל שכל זה ייעצר”.
 

רועי (18), המתגורר בפנימייה בצו בית משפט, לאחר שפגע מינית בנערה: “בהתחלה התנגדתי להיום כאן, חשבתי שזה כמו שאר ההוסטלים, אבל לחן זיתן נתן לי ייעוד ועתיד”. רועי ניגש לבגרות ובקרוב הוא עומד להתגייס לצה”ל, לשרת שירות קרבי ו”להגיע הכי גבוה שאפשר”, לדבריו, “כדי להחזיר למדינה על החסד שהיא עשתה“.

ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים נמסר: “כל מעונות חסות הנוער יכולים לקלוט קטינים כחלופת מעצר, ושבעה מעונות אף משמשים כחלופת מעצר מוסדית. גורמי מטה, פיקוח ודרגי השטח עובדים בצמוד לעמותה מהרגע שהודיעה על קריסה כלכלית, ופועלים להתאמת תוכנית טיפול אישית לכל אחד מהנערים ולשיבוצם בהתאם לצרכיהם באחת המסגרות שתחת פיקוח המשרד. העמותה נקלעה לקשיים כלכליים והודיעה באופן חד־צדדי על סגירת לחן זיתן, לאחר שקיבלה סיוע כלכלי נרחב ממשרד הרווחה.