עד החופש הבא: הורים רבים נאנחים הבוקר בהקלה לאחר שחופש סוכות ארוך של עשרה ימים הגיע לסיומו. הילדים, במקביל, כבר סופרים את הימים אחורה עד חופש חנוכה, שיחול בסוף חודש דצמבר, בעוד כחודשיים.
 

כך או כך, לצורך החזרה לשגרה ועל מנת להקל על הילדים כמה שיותר את השיבה למסגרות הלימוד, לאה שטרן, מרצה ומנחת הורים במכון אדלר, מעניקה מספר עצות שימושיות עבור ההורים: "קודם כל חשוב להקפיד על שעת שינה קבועה. בניגוד לחופש, בו הייתה גמישות בנושא, כעת עלינו לקבוע שעת שינה ידועה לכל בני הבית", מדגישה שטרן.

"בנוסף לכך, רצוי שנקפיד על שגרת ערב קבועה של מקלחות, ארוחת ערב, הכנת התיק והבגדים למחר. כמו כן חשוב שנתמיד בטקס שינה קצר. בדומה לערב, חשוב שנייצר שגרת בוקר קבועה שתקל על התארגנות הבוקר הלחוצה. לילדים קטנים ניתן להדפיס דף עם המטלות שעליהם לעשות מדי בוקר. המטרה שלנו היא שכל ילד, בהתאם לגילו ויכולתו, יבצע כמה שיותר משימות באופן עצמאי. עצה נוספת שחוסכת זמן היא לקבוע עם הילדים טבלת כריכים לבית הספר. כך נדע מראש, איזה כריך ופרי או ירק עלינו להכין לילד. כך תיחסך מאיתנו השאלה המעיקה 'מה להכין לך בסנדוויץ'?', ושגרת הבוקר תהיה נינוחה יותר".
 

שטרן מתייחסת גם לחשש משינויים שיכול להשפיע על רווחתם הנפשית של הילדים: "זה בהחלט מובן שהילדים שלנו יתקשו מעט להתרגל לשגרה, בעיקר ילדים שרק התחילו מסגרות חינוכיות חדשות ועדיין לא התאקלמו לחלוטין".