500 תלמידים הלומדים בבית הספר היסודי בתל ערד בנגב, מגילאי טרום חובה ועד כיתה ט', מגיעים ללימודים כשאין מים זורמים בתחומי בית הספר. הורי התלמידים השביתו את הלימודים בתחילת השנה, אך השביתה הופסקה לאחר הבטחה מצד משרד החינוך והמועצה האזורית אל-קסום כי העניין יטופל, זאת לאחר שאחד מההורים התנדב להעביר צינור מים פרטי מביתו לשטחי בית הספר. נכון לרגע זה, העניין לא טופל.

יושב ראש ועד ההורים בבית הספר, עלי נבארי, אמר ל"מעריב": "פנינו למשרד החינוך וגם למועצה האזורית ,שנותנת שירותים לכפרים לא מוכרים בנגב. אחד מעביר אותנו לשני. בשיחה האחרונה, מנהל מחלקת החינוך העביר את האחריות לרשות הבדואים. אנחנו מרגישים יתומים. משתמשים בנו כקלף במאבק בין המשרד למועצה. המצב הזה הביא להשבתת הלימודים לכמעט חודש ימים מתחילת השנה". 

"ההורה שהתנדב למתוח צינור מים למרחק 800 מטרים, סיפר כי בבית שלו אין מים זורמים בגלל הלחץ, לכן הוא ניתק את המים לבית הספר. הוא בסך הכל עשה טובה, ואנחנו מודים לו על כך. בסופו של דבר, האחריות היא של המדינה, ולא של ההורים. המדינה צריכה לדאוג למים זורמים לילדינו", הוסיף נבארי בנוגע לטיפול בסוגייה.

יאיר מעיין, מנכ"ל הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים, מסר בתגובה: "אני שומע על כך לראשונה. יש חיבור מים למקום. אם יש תקלה - צריך לטפל בה, לשם כך יש תאגיד מים שמטפל והכל באחריות המועצה". ראש המועצה האזורית אל קסום הגיב גם הוא ומסר: "יש מים בבית הספר". ממשרד החינוך לא התקבלה תגובה בנושא.