מערכת החינוך פתחה אתמול ב"שבוע ההתגוננות הארצי", שבמסגרתו ייערכו תרגול התמודדות עם ירי טילים, בהפסקות בין שיעורים, תרגול של צוותי החירום הבית־ ספריים ולמידה מרחוק.

שבוע ההתגוננות הארצי חל על בתי הספר וגני הילדים ברחבי הארץ, ומחר, בדיוק בשעה 10:05 - בזמן ההפסקה, תיערך התרגולת המרכזית של התמודדות מוסדות החינוך עם ירי טילים. בשל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה במערכת החינוך, לא ייכנסו התלמידים למרחבים מוגנים, אלא רק יתרגלו את דרכי הגישה אליהם. 

במהלך התרגיל יקיים גם משרד החינוך תרגול למידה מרחוק, שבמסגרתו תיבחן יכולת המחנכים ליצור קשר וירטואלי עם תלמידיהם, לבדוק נוכחותם ולתת להם משימות לימודיות וחינוכיות באמצעות שימוש בסביבת לימוד דיגיטלית. לתרגול זה יצטרף גם החינוך החרדי.

שר החינוך רפי פרץ: ״במצב חירום לאומי או במצב של הסלמה ביטחונית בדרום או בצפון, אחד מפיתוחי מערכת החינוך הוא הרחבת מערך הלמידה מרחוק עבור כל שכבות הגיל באמצעות מערכות דינמיות. כל עוד הנושא בידינו, לא תהיה שגרת חירום שתעצור את התלמידים מלהמשיך ולהצליח בלימודיהם. שגרת יומם חשובה לנו, ולא ניתן לשום רעש רקע לגדוע את מרקם חייהם התקין של התלמידות והתלמידים״.

כדי לשפר את היערכות מערכת החינוך לשעת חירום, סקר מקוון לרכזי הביטחון הבית ספריים ייערך לראשונה בשיתוף פיקוד העורף, ובמסגרתו תמופה כשירות המרחבים המוגנים במערכת החינוך. אלו יירשמו במערכת הנתונים של פיקוד העורף, ויעזרו לו לתכנן ולקבל החלטות לגבי לימודים בזמן חירום במוסדות השונים. בנוסף, ייערך השבוע תרגול בנושא "הפעלת בני נוער מתנדבים" ברשויות המקומיות, ובמסגרתו יתרגלו אלפי בני נוער וחברי המנהיגות הצעירה משימות סיוע לקהילה בשעת חירום.

מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב: "למערכת החינוך תפקיד מכריע בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. לאור זאת, לאורך כל השנה המשרד מוביל שורה של תוכניות שיבטיחו את מוכנות הצוותים החינוכיים והתלמידים להתמודדות עם מצבים של אי־ודאות ומצבי חירום".