מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הודיע לחברי ההנהלה כי לאחר חופשת הפסח תתבצע חזרה הדרגתית לבתי הספר וגני הילדים. תחילה ישובו לספסל הלימודים תלמידי החינוך המיוחד, לאחר מכן תלמידים ונוער בסיכון ולבסוף גני הילדים.

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד, עדכן אריה מור, סמנכ"ל ומנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד החינוך כי לאחר החג, בשלב הראשון, יחזרו למסגרות החינוך כ- 52,000 תלמידים עם צרכים מיוחדים. "יפתחו כ-426 בתי ספר ו-2400 גני ילדים של החינוך המיוחד על פי הנחיות ברורות ומדויקות של משרד הבריאות. מדובר בסה"כ בכ-52,000 תלמידים שילמדו בקבוצות קטנות של שישה עד שמונה ילדים". בשלב השני, אמר מור, ישנן חלופות לכל תרחיש אפשרי בכפוף למדיניות ולהנחיית משרד הבריאות. "יש מספר חלופות שיכולות לעמוד על הפרק, כגון שילוב של למידה מרחוק ולמידה פרונטלית, למידה במשמרות ועוד".  

אורנה פז, מנהלת אגף חינוך יסודי במשרד הבריאות, תיארה את התרחישים לחזרה לפעילות בגני הילדים: "למידה בגנים תהיה על פי חלוקה לימים או לקבוצות. למשל, שלוש פעמים בשבוע תהיה למידה בקבוצות, ובמקביל תתבצע למידה מרחוק לחצי הקבוצה שנשארה בבית".

שמואל אבוהב (צילום: אבשלום ששוני)
שמואל אבוהב (צילום: אבשלום ששוני)

מנכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד כתבה בתגובה להחלטה למשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' איתמר גרוטו, כי "חייבים להבין כי במסגרות החינוך המיוחד הפוטנציאל להדבקה ולהידבקות, הן של הילדים והן של הצוות המטפל הוא עצום. ליבי עם ההורים והילדים. ליבי גם עם עובדי ההוראה. יש לקחת קודם כל בחשבון את השמירה על חיי אדם".

בדיון כאמור קרא יו"ר הוועדה, ח"כ ניצן הורוביץ, למשרד האוצר לגבש סל תמיכה דחוף להצלת מעונות היום הפרטיים. ציפי ברנד, מחזיקת תיק הגיל הרך בעיריית תל אביב קראה להגדיר את הגנים הפרטיים כשירות חיונ ואילו מיכל מנקס, סמנכ"ל חינוך וחברה במרכז השלטון המקומי עדכנה כי "הגנים הפרטיים הוחרגו מתשלום הארנונה לתקופה של שלושה חודשים".