לא מתמודדים עם פתיחת הגנים: קרן בובלי היא גננת מנתניה, שהצהירה כי היא לא מתכוונת לפתוח את הגן שלה ביום ראשון, זאת על אף ההנחיות המקלות של משרד הבריאות, שאישר את פתיחת הגנים בצל הקורונה. "אני גננת לגיל הרך, יש לי גן גדול לגיל הרך וכשמו כן הוא. אני לא יכולה בגיל הרך להתרחק 2 מטר מילד, איך מחליפים טיטול בהרחקה? סייעת שלי או חלילה איש צוות שיחלה בקורונה, מה קורה לגן? מה קורה לצוות? נכנסים לבידוד? מי משלם את זה?", סיפרה היום (רביעי) לגולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM.

כמה ילדים יש בגן שלך?
"יותר מ-40".

בעצם את אומרת שבגלל שיש כל כך הרבה בעיות את מעדיפה לא להתפרנס ולהמשיך ככה?
"כמה שזה נשמע עצוב אבל כן, כי אני פשוט אקרוס. אתה יודע מה זה לחזור לגן, לפתוח את הגן וחלילה יכנס לי נשא או מאומת קורונה ואני אצטרך להוציא את הגן שוב לבידוד? אני שוב מחזירה את הכסף להורים, אני מוציאה את כל הסייעות".

כמה אנשי צוות אתם? איך אפשר לנהל כל כך הרבה קטנטנים עם מעט אנשי צוות?
"אי אפשר, נכון להיום יש לי 11-12. המתווה שנתנו באמת הזוי, אני לא יודעת איך הם מצפים שתינוק שיבכה, תינוק, כל גיל רך שבוכה, לא לעטוף אותו? לא לחבק אותו? בבוקר לקבל אותו ולהגיד להם אתם לא נכנסים לשער? אחרי הטלטלה האיומה שהגוזלים האלה עברו".

ההנחיות הן לא לגעת בילדים?
"ההנחיות שקיבלנו זה שצריך להיות עם כפפות ומסכה ולא להתקרב לילדים, לקחת מרחק מהילדים. אני רוצה לראות איך זה אפשרי".

מה ההורים אומרים?
"ההורים חד משמעית אמרו שאם זה במתווה כזה הם לא פותחים, פשוט לא פותחים. אני אמא ל-4 ילדים ובאופן אישי אני לא יודעת איך אני ממשיכה לשרוד כלכלית את כל הקורונה הזאת".

מה תעשי?
"אני לא יודעת, אני לילות כימים לא ישנה, אני באמת לא יודעת. אני באמת חושבת שהמדינה צריכה להתעורר ולהבין שהם צריכים לתת לנו פיצוי ישיר עבור תקופת הסגירה הזאת, שיאפשר לנו להמשיך להתקיים. אי אפשר שיתנערו מאיתנו, אי אפשר שנהיה שקופים, צריך גם רשת הגנה כלכלית לנזקים שעוד עשויים להיווצר עקב מקרה הקורונה במידה ונסגור".

מתקיים משא ומתן, את תפתחי או בכל מקרה את נשארת בגישה שלא פותחים?
"אם יבואו עם מתווה שמותאם לגיל הרך אנחנו נפתח, כרגע אני לא רואה את זה באופק".