הסתדרות המורים התירה לגננות המעוניינות להתנדב לפתוח את גני הילדים בל"ג בעומר לעשות זאת, כך עולה ממכתב שנשלח להן על ידי המזכ"לית יפה בן דויד. במסמך, היא נימקה את האישור ב"נסיבות המיוחדות", וציינה כי "הגננות שיבחרו בכך יפתחו את הגנים, ואילו גננות שירצו בכך יוכלו לנצל את יום החופש". בן דויד כתבה: "גננות יקרות, בימים האחרונים קיבלנו מכן פניות רבות, בהן הובע רצון להתנדב בל״ג בעומר ובכך לייצר לילדי הגנים רצף חינוכי ותחושה של בטחון ושיגרה. אנו רואות ברצון זה יוזמה אצילית וברוכה, המעידה על מחוייבות עמוקה לילדי הגנים ולמדינת ישראל.

עוד נכתב כי "לכן, לאור נסיבות מיוחדות אלו, אנו קוראות לגננות שרוצות ומוכנות לסייע לתלמידים, לבוא ולהתנדב במהלך חופשת ל״ג בעומר. חשוב לנו לחדד כי חופשת ל״ג בעומר היא חופשה המעוגנת בהסכם. לפיכך, רק גננות המעוניינות להתנדב תגענה לגני הילדים. כמובן שגננת שתבחר לנצל את יום החופשה שלה - תוכל לעשות זאת. ברצוננו להביע שוב את הערכתינו לרוח ההתנדבות שהפגנתן ויודעות שאתן תמיד ראשונות להתייצב בחוד החנית של מערכת החינוך - בחירום ובשגרה".

ראש העיר פתח תקווה רמי גרינברג אמר: "אחרי הפתיחה המוצלחת של בתי הספר, ערכנו הבוקר ישיבת הערכת מצב לקראת הפתיחה המחודשת בגנים. צוותי העירייה והסייעות פעלו במהלך השבוע החולף כדי להכין את הגנים לקראת קליטת התלמידים ביום ראשון הקרוב. 
לצד ההיערכות המקיפה בגנים עצמם, העירייה תעשה את מירב המאמצים כדי לפתוח שמרטפיות אשר יאפשרו מסגרות משלימות לילדי פ"ת בימים שהם לא בגנים עצמם וזה ייצור מסגרת מלאה לכל השבוע לילדים".

לדבריו, "אני מודה לכל הצוותים החינוכיים ולעובדי מינהל החינוך אשר עובדים לילות כימים כדי שילדי פתח תקוה יזכו לקבל את המענה הלימודי הראוי עבורם בימים לא פשוטים אלו וכדי שהריהם יוכלו לחזור לעבודתם. במהלך סוף השבוע ובימים הראשונים לפתיחה, אסייר בגנים ואוודא כי הכל מתנהל כשורה".

ראש עריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך אמרה כי ההחלטה להעמיד את הגננות בחזית מול ההורים שגויה ואינה במקום: "התנדבות היא ערך ראוי אך לא מדיניות. ההחלטה לשינוי מדיניות צריכה להיות ברמת המדינה ולא ברמת גן הילדים. לא נכון חינוכית, ערכית ואף משילותית להעמיד את ציבור הגננות היקר תחת לחץ מיותר". 

כזכור, בתחילת השבוע הודיע משרד החינוך כי גני הילדים יחזרו לפעילות ביום ראשון הקרוב, על פי המתווה הבא: הפעילות בגני הילדים תתקיים בין השעות 7:55 - 14:00, והתלמידים יחולקו לשתי קבוצות קבועות, כשכל קבוצה תהווה מחצית הגן. בכל קבוצה יהיו עד 18 תלמידים. הצוות החינוכי הקבוע בגן יעבוד על פי מערכת השעות הרגילה שלו, בעוד גננת וסייעת משלימה יעבדו עם עד שש קבוצות תלמידים, על פי היקף משרתן. 

כל קבוצה תחולק ל-2 קבוצות משנה קבועות, אשר יופרדו ויעבדו במרחבים נפרדים במרחבי הגן ובחצרות. לצוות הגן יתאפשר מעבר בין קבוצות המשנה, תוך שמירה על כללי משרד הבריאות, בדגש על שטיפת ידיים לפני כל מעבר. כל קבוצה תלמד שלושה ימים רצופים בגן, ולאחריהם שלושה ימים של למידה מהבית באמצעות "מערכת השידורים הלאומית".

בחברה הערבית בה לומדים חמישה ימים בשבוע, יופעל מודל החלפה של ימי הלמידה בין הקבוצות משבוע לשבוע. שבוע אחד יתקיימו שלושה ימי למידה בגן, ויומיים של למידה מהבית. בשבוע השני יתקיימו יומיים למידה בגן ושלושה ימים של למידה מהבית. תותר כניסה לצוות מסייע, אשר נקבעה זכאותו של ילד לקבל על פי חוק.