ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב גלנט ביקרו היום (שלישי) בבית הספר "עופרים", שבהר חומה בירושלים. הביקור של השניים נערך על מנת לעקוב מקרוב אחר היערכות מערכת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה. בסיור השתתפו גם ראש עיריית ירושלים משה ליאון וראש מנח"י (מנהלת החינוך בירושלים) אביב קינן.

נתניהו שמע ממנהלת בית הספר ענבל סיטון על ההכנות שנעשות לקראת פתיחת שנת הלימודים. בנוסף, סייר רה"מ בין הכיתות ובחן את ההכנות לחזרת התלמידים, לפי מתווה שר החינוך גלנט.

מתווה שר החינוך לחזרה ללימודים קובע כי הלמידה תתנהל באופן משולב מרחוק ומקרוב. גודל הכיתה המקסימלי של כיתה יהיה עד 18 תלמידים. 20 תלמידים יוכלו ללמוד בכיתה אחת באישור מנהל המחוז, ו-22 תלמידים באישור מנכ"ל משרד החינוך. מענה מיוחד צפוי להינתן לאוכלוסיות מיוחדות. עוד קובע המתווה כי בכיתות ג'-ד' יהיה פיצול ולצורך זה גויסו עובדי הוראה שילמדו מקרוב. תלמידי כיתות ה'-י"ב ילמדו לפחות יומיים בבתי הספר.

רה"מ נתניהו אמר בתום הסיור: "אני מתרגש לבוא הנה להר חומה, משום שאני זוכר שב-1997, זמן קצר לאחר שנבחרתי לראשונה כראש ממשלה, קיבלתי החלטה לייסד ולבנות את השכונה.  עכשיו חיים פה עשרות אלפי תושבים והרבה מאוד תלמידים ובתי ספר, מורים ומורות ומחנכים ומחנכות. אני שמח מאוד שאנחנו פותחים את שנת הלימודים באחד בספטמבר במתכונת הקורונה, ממשיכים את החינוך של הילדים. אנחנו עומדים היום מול מגפה עולמית ואנחנו לא נכנעים לה".

רה''מ נתניהו ושר החינוך גלנט, היום (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
רה''מ נתניהו ושר החינוך גלנט, היום (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

עוד אמר נתניהו: "אנחנו פותחים את שנת הלימודים כי זה חשוב לחינוך הילדים וזה חשוב גם לכלכלה שלנו, לאפשר להורים ללכת למקומות העבודה. אני מדבר כרגע עם שר האוצר על הבאת תכניות נוספות, לרבות קידום מס הכנסה שלילי, כדי לעודד ולתגמל יציאה לעבודה, ויש לנו עוד תוכניות בדרך".

שר החינוך, יואב גלנט, אמר בתום הסיור: "שנת הלימודים תיפתח באחד בספטמבר כמתוכנן ולפי תוכנית משרד החינוך. אני מודה לראש הממשלה וחברי הממשלה על אישור התכנית "לומדים בביטחון", עליה עבדו אנשי משרד החינוך בהובלתי בחודשים האחרונים. כאשר אני רואה את ההיערכות המרשימה של בתי הספר לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"א בשגרת קורונה, אני חש ביטחון מלא כי שנה"ל תיפתח בצורה הטובה ביותר למען התלמידים, ההורים וצוותי ההוראה".