שר האוצר, ישראל כ"ץ, יחד עם שר החינוך, יואב גלנט ויו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, סיכמו הבוקר (שישי) על הפעלת "בתי הספר של החגים" למשך חמישה ימים, במהלך חופשת החנוכה וחופשת החורף הקרובות. התכנית נועדה לספק רצף חינוכי וחברתי לתלמידים לנוכח הסגר הממושך, לצד תמיכה מיוחדת במשק לאור משבר הקורונה.

התוכנית תקל על נטל תשלומי ההורים, תוביל לחסכון של מאות שקלים להורה לילד, תעניק מסגרות איכותיות ומפוקחות, תוביל לצמצום פערים ותיתן מענה להורים עובדים, הנדרש באופן מיוחד לאור משבר הקורונה. השתתפות ההורים, תקבע על פי אשכולות למ"ס של היישוב בו הם מתגוררים. זאת, כאשר אשכולות למ"ס 1 עד 4 (הנמוכים ביותר), לא יידרשו לשלם כלל, בעוד אשכולות למ"ס 5 עד 7 ישלמו 20 שקלים ליום פעילות ואשכולות למ"ס 8 עד 10, ישלמו סכום של 30 שקלים עבור יום פעילות.

ח"כ יפעת שאשא ביטון בדיון על החזרה ללימודים (קרדיט: צילום מסך מערוץ הכנסת)

כ"ץ הודיע בעקבות זאת כי: "לאור הסגר הממושך, הקצבנו תקציב מיוחד לטובת הפעלת 'בתי הספר של החגים', שיפעל בחופשת חנוכה, כך שהוריהם של מאות אלפי ילדים יוכלו לצאת לעבודה. הילדים יהנו ממסגרות חינוכיות איכותיות וישמרו את הרצף החינוכי שכה נחוץ עבורם. משרד האוצר בהובלתי יוסיף לגבש פתרונות שיטיבו עם המשק ועם החברה במדינת ישראל. העבודה המשותפת יחד עם שר החינוך ויו״ר השלטון המקומי מסייעת רבות למציאת פתרונות לאתגרים השונים ואני מברך על כך".

גלנט, שהודיע במהלך השבוע כי ידרוש גם את פתיחת כיתות ז'-י׳, בירך על הצעד ואמר: "מאות אלפי ילדים ימשיכו בשגרת הלימודים במהלך חופשת החנוכה הקרובה. זוהי בשורה חשובה עבור התלמידים, שזקוקים לרצף חינוכי וחברתי, ולהוריהם. הפעלת בתי הספר של החגים בתקופת החנוכה זוהי החלטה נוספת השבה ומציבה את מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות הלאומי, כנדרש וכמצופה". 

יו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס: "בתי הספר של החגים יאפשרו לילדים ולהורים שגרה ושפיות לאחר חודשים של למידה מרחוק וסגרים. אני מודה לשרי האוצר והחינוך שהתגייסו לתקצוב התכנית. הרשויות המקומיות יהיו מוכנות להפעיל את התכנית בחופשת החנוכה".