כ־120 אלף ילדים בני שלוש עד תשע בישראל והוריהם נמצאים מאז חזרת הגיל הרך לגני הילדים מהסגר השני לפני כחודש וחצי וחזרת הכיתות הנמוכות לפני כחודש - ללא מענה לשעות אחר הצהריים בדמות צהרון פעיל. זאת משום שמדובר בכ־4,000 צהרונים המופעלים על ידי מפעילים פרטיים, ולא על ידי הרשויות המקומיות או גופים המתקשרים עמן ישירות. הצהרונים הפרטיים לא קיבלו עד היום אישור מהממשלה לחזור לעבודה ולא נוצר עבורם כל מתווה ייעודי שיאפשר את הפעלתם. בתווך נמצאים אלפי ההורים, אשר נאלצים להוציא את ילדיהם מהגן בשעה מוקדמת, משום שאין להם פתרון אחר.

בפורום הגנים הפרטיים מוחים על הסחבת ועל האפליה בין המפעילים הציבוריים והפרטיים, וטוענים כי כבר ממרץ כל הצהרונים הפרטיים  מחכים להנחיות ברורות באיזה אופן ובאיזה שלב יוכלו לחזור לעבודה, והם מסבירים: "הצהרונים הפרטיים פועלים בצורה שבה הם אוספים ילדים ממסגרות חינוך שונות, גנים ובתי ספר באזור שבו פועל הצהרון הפרטי. לאלפי הילדים הללו אין פתרון לאחר שעות הגן או בית ספר, שמסתיימות החל מרבע לאחת. אין לנו אפשרות לפתוח את הצהרון, כי המתווה הקיים לא מותאם לצהרונים הפרטיים".

חנן דגן, יו"ר פורום הגנים הפרטיים, מנסה להעלות את הבעיה לדיון בוועדת הכספים של הכנסת, אך בינתיים הפתרון לא נראה באופק. במכתב שכתב דגן לחברי ועדת הכספים הוא מדגיש: "אנו מבקשים מכם לסייע לפתיחת הצהרונים הפרטיים לאלתר, שכן בניגוד לגנים בגילאים הזהים, הצהרונים הללו סגורים מתחילת הסגר השני ועד היום, ומשכך הם נמצאים במצוקה כלכלית קשה. אנחנו שירות חיוני - ונותנים לנו לקרוס. אנחנו סקטור שנותן מענה לאלפי ילדים שמסגרת צהרון רגילה לא מתאימה לצרכים שלהם. יש צורך לפתוח את הצהרונים הפרטיים לבני שלוש ואילך, ללא קפסולות אשר בלתי ניתנות ליישום אצלנו".