תקופת הקורונה הביאה לשינויים רבים בעולמנו. כולנו עוסקים בהשלכות המגיפה על העתיד, ובפרט בתחום החינוך. במהלך הסגר נאלצו תלמידי ישראל להישאר שעות ארוכות לבדם מול המסכים, כשהם מנותקים מכל קשר חברתי. רבות דובר ונכתב על החשש כי תקופה זו תעכב את התפתחותם החברתית של הצעירים, ולאחרונה עולה גם סוגיית הפגיעה האפשרית בראייה.

איתי קרויטרו, יו"ר מועצת התלמידים הארצית, בוועדת הקורונה

במכתב ששלחה אסטי רוזן, אשת עסקים ובעלת 30 שנות ניסיון בתחום האופטיקה, היא טענה כי ראייתם של הילדים נפגעת קשות עקב השימוש בזום. רוזן אף קראה לשר הבריאות להוביל בדיקות ראייה יזומות לתלמידים: ״כבעלת ניסיון של יותר מ־30 שנה בתחום הפארמה והאופטיקה אני רוצה להביא לתשומת לבכם זרקור אחר חשוב מאוד בהכנה לאפשרות של למידה מהבית דרך תוכנת הזום, והוא הראייה – העיניים.

"הישיבה הממושכת כל היום מול המסך לא משפיעה רק על הגוף והנפש", היא הוסיפה,  "אלא גם על תפקוד הראייה, ומייצרת מספר בעיות״.
רוזן מדגישה: ״אני פונה אליכם בהצעה להוציא תקנת בדיקת ראייה חובה אחת לחצי שנה לילדים ונוער עד גיל 18. בדיקות אלו יחסכו למדינה ולהורים בעיות רבות״.

איריס גלעד, אופטומטריסטית מומחית, מספרת: ״מאז תחילת מגיפת הקורונה ניתן לראות בבירור עלייה במספר הילדים הזקוקים למשקפי ראייה. וגם במספר הילדים המתלוננים על רגישות בעיניים בעקבות צפיית יתר במסכים. "חשוב להעלות את המודעות ולהדריך את התלמידים לשימוש חכם במסכים כדי למנוע פגיעה בראייה״.