בשורה לתלמידי התיכון שיגשו השנה לבחינות הבגרות. היום (חמישי) הודיע שר החינוך יואב גלנט כי מספר בחינות הבגרות החיצוניות יופחת משש בחינות, לחמש בלבד. השינוי יתקיים גם במועד בחינות החורף, אשר יתחיל בחודש פברואר הקרוב, וגם בבחינות הקיץ.

בהודעה שפרסם גלנט בעמוד הפייסבוק שלו, אמר שר החינוך כי ההחלטה התקבלה לאחר שיחות מרובות שקיים עם תלמידי כיתות יא'-יב', שבעקבותיהן הבין את "הקשיים הגדולים שהתיכוניסטים מתמודדים איתם לקראת בחינות הבגרות".

תלמידים בבחינה (צילום: אלוני מור)
תלמידים בבחינה (צילום: אלוני מור)

בנוסף, שר החינוך הבטיח כי חומר הלימוד יעבור צמצום נוסף לקראת כתיבת הבחינות ויוגדלו אפשרויות הבחירה בתוך המבחנים. גלנט הבטיח כי משרד החינוך ימצה את כל הכלים העומדים לרשותו על מנת להעניק לכל תלמיד בישראל הזדמנות ראויה ואמיתית להצליח.

לאחר הפרסום, אמר ד''ר אמנון אלדר, מנכ''ל רשת "אמית" כי הוא "מברך על ההחלטה לצמצם את מספר הבחינות". "לא רק בשל קשיי שנת הקורונה אלא ברמה עקרונית ומתוך הבנה שהעולם השתנה, הגיעה העת להערכה חלופית המותאמת למיומנויות המאה ה-21", מסר אלדר.

אל הברכות הצטרף גם מנכ''ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט שאמר כי צמצום הבגרויות היה צריך להתבצע ללא קשר לקורונה וכי יש להשאיר את מספר הבחינות המצומצם באופן קבוע. "צמצום מספר הבגרויות יאפשר ביצוע עבודות חקר ולמידה אישית על ידי התלמידות והתלמידים, כך שיוכלו לפתח חשיבה עצמאית, חוקרת וביקורתית", טען גלט. 

לדבריו, המקצועות היחידים בהם צריכים להיבחן בבחינות הבגרות הם מקצועות הליב''ה והיהדות מכיוון "שהיא חלק מהזהות שלנו". גלט המשיך להסביר על חשיבות הרפורמה ומסר כי "בעולם של המאה-21, הידע קיים ברשתות, האתגר הגדול הוא הענקת יכולות מחקר ועצמאות מחשבתית לכלל התלמידים".