נמשכת מחאת ההורים נגד מתווה פתיחת מערכת החינוך - והבוקר צפויה "שביתת זום כללית". ההורים משביתים כבר מספר ימים חלק משיעורי הזום, וטוענים כי הממשלה מפקירה את התלמידים. בהודעה שפרסמה הנהגת ההורים הארצית נכתב: "לא מתקבל על הדעת שמצוקת הילדים וההורים אובדי העצות תיענה באדישות מוחלטת מצד הממשלה".

מירום שיף, יו"ר ההנהגה, אמר: "אני גאה ומודה על הודעות התמיכה הרבות שקיבלנו ממנהלים שהודיעו כי לא ירשמו חיסורים לילדים שלא נכנסו לזום או שנכנסו עם תמונה בלבד. המחאה ממשיכה להתרחב למקומות נוספים ברחבי הארץ ותגיע לשיאה הבוקר, כשמאות אלפי ילדים והוריהם ימחו ויכריזו - זום אאוט".

במקביל הודיע משרד הבריאות כי הוא מעדכן את תוכנית הרמזור, לצורך פתיחת מערכות החינוך ברשויות השונות החל מיום ראשון הקרוב. השינוי מתבצע לנוכח מגמת הירידה בתחלואה מהנגיף ברחבי הארץ, אשר משפיעה על ההתקדמות בציוני הרמזור של הרשויות המקומיות. ההחלטה התקבלה במהלך דיון בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין.

על פי המתווה שאושר בממשלה, החזרה ביום ראשון תכלול, בנוסף לגני הילדים וכיתות א'־ד', גם את כיתות ה'־ו' וי"א־י"ב - כל אלה ביישובים ירוקים וצהובים וביישובי "כתום בהיר". תלמידי כיתות ז'־ט', כחצי מיליון במספר, יאלצו להישאר בבתים ולהסתפק בזום.

השינויים שהתקבלו כוללים, בין היתר, את דחיית יום קביעת צבע הרמזור מאתמול להיום, כדי שיותר רשויות יוכלו לפתוח את מערכת החינוך בתחומן. גם הרף לערים הועלה, מאותה סיבה.

החל מהשבוע הבא מתכננים במשרד הבריאות לחזור לשעון הרמזור המקורי, אשר ייקבע פעם בשבוע בימי רביעי, ועל פיו תיקבע פתיחת מערכת החינוך בשבוע שלאחר מכן.