תקופת הקורונה, ששלחה את כולנו להסתגר בבתים ולהימנע ממפגשים חברתיים גרמה לנו לשכוח כמה עשירים ותוססים יכולים להיות החיים הסטודנטיאליים. כעת, כשאנחנו לומדים לחיות בצד המגיפה, גם מי שפוקד את ספסלי האקדמיה חוזר לשגרת החיים, שכוללת השקעה בלימודים לצד צבירת חוויות שישארו איתו לכל החיים. 

כפועל יוצא מכך צעירים רבים מחפשים את מוסד הלימודים האקדמי שיעניק להם את שני האלמנטים הללו יחד: גם לימודים ברמה גבוהה וגם חיי חברה. רבים מוצאים כי המכללה האקדמית גליל מערבי עונה על שתי הדרישות הללו.   

המכללה, השוכנת באזור ירוק בפאתי העיר עכו, מציעה לאלפי הסטודנטים הלומדים בתחומה מגוון מסלולי לימוד לתואר ראשון, תואר שני ומכינות קדם אקדמיות, וגם מסלול ייחודי משולב לתואר ראשון ותעודת מקצוע – כל זאת לצד אירועים חברתיים שוטפים. 

"כיום ישנה משמעות רבה להעצמת סטודנטים, גם במישור האקדמי הלימודי וגם בהעצמת כישורים אחרים, תוך העשרת חיי תרבות מלאי שמחה ועניין בקמפוס", אומרת דיקנית הסטודנטים רונית מור. 

אירוע כזה התקיים לאחרונה: תחרות "הכוכב שלנו", תחרות שירה בהשתתפות סטודנטים וסטודנטיות בהפקת ענק מושקעת עם כ-400 משתתפים. חלק מהסטודנטים שלקחו חלק בתחרות משתתפים בלהקת המכללה, שמופיעה לאורך השנה באירועים חברתיים שונים שמתקיימים בקמפוס, וזוכים להיענות גדולה מהסטודנטים.  

התחרות היוותה את האירוע השיא של השנה, ונערכה בשיתוף פעולה בין דיקנית הסטודנטים ואגודת הסטודנטים, שפועלים כל העת על מנת להעשיר את חיי הסטודנטים הלומדים במקום ומגיעים למכללה באזור הצפון וגם מחלקים שונים בארץ. 

בין שבעת השופטים בתחרות היו גם שני בעלי תפקידים מעיר עכו – מנהל הקונסרבטוריון ומנהל מרכז הצעירים – מה שמעיד על שיתוף הפעולה בין המכללה לעיר. הנהלת המכללה מספרת כי הם רואים עצמם כעוגן אקדמי, תרבותי, חברתי, כלכלי והשכלתי באזור הגליל המערבי, ומתוך כך הם פועלים בתחושה של מחויבות עמוקה לקהילה החברתית והעסקית ותוך שותפות עם מנהיגיה.  

המכללה בוחרת לעבוד עם אנשי מקצוע מקומיים. כך למשל מנחה תחרות השירה היה אסי הגו'קר שדרן ברדיו צפון, והמפיק המוזיקלי שנבחר ללוות באופן פרטני את תשעת המתמודדים שהגיעו לשלב הגמר, הוא איציק יעקבי, שאף סייע לזמרים הסטודנטים בעיבוד המוזיקלי של השירים שאותם בחרו לשיר. 

"נהניתי לאורך כל הדרך מהקשר והתמיכה של עובדי דיקנט הסטודנטים ומהעבודה עם איציק המפיק והלהקה המדהימה שליוותה אותנו", אומרת זוכת התחרות אלמוג אטיאס, סטודנטית בשנה ב' של החוג לניהול. "נפגשתי לראשונה עם המתמודדים האחרים ביום התחרות ומיד התחברנו, פרגנו ותמכו אחד בשני כי מעבר לתחרות המטרה הייתה ליהנות, וכך היה". 

מופע הכוכב שלנו במכללה האקדמית גליל מערבי. צילום: המכללה האקדמית גליל מערבי

"ההצלחה יוצאת הדופן של התחרות היא תוצאה של ארגון מצוין ובחירה וסינון של מתחרים בעלי כשרון שירה מקרב הסטודנטים, שילוב שהוביל למופע מרשים ומרגש ביותר", אמר נשיא המכללה פרופ' נסים בן דוד. 

המכללה האקדמית גליל מערבי, שהוקמה בשנת 1994, מציעה ללומדים לתואר ראשון תוכניות של לימודי ניהול, כלכלה, חשבונאות וראיית חשבון, לוגיסטיקה, חינוך, קרימינולוגיה ותיאטרון; כמו גם מסלול מיוחד לתואר שני משותף עם מכללת תל חי בניהול וכלכלה, תכנית לתואר שני בניהול במערכות חינוך ותואר שני בקרימינולוגיה, הכולל התמחות של ילדים ונוער בסיכון. 

בהתאמה לעידן הנוכחי, מציעה המכללה כלים יישומיים שיסייעו לסטודנטים להשתלב באופן יעיל ומהיר בתפקידים מקצועיים וניהוליים, למשל באמצעות התוכנית "תואר תואר", שמשלבת לימודים אקדמיים לתואר ראשון יחד עם לימודי מקצוע ותעודת הסמכה בשלל מקצועות, בהן הסמכה כחשב שכר בכיר, יועץ משכנתאות וכללת המשפחה, תעודת חוקר פרטי, תעודה בייעוץ ופיתוח ארגוני ותעודה בהנחיית קבוצות בארגונים. ויש גם לימודי תעודה מעשיים במסגרת היחידה ללימודי חוץ והמשך, בתחומים כמו מרכז סייבר ודיגיטל, עיצוב ואומנויות, רפואה משלימה ועוד.   

המכללה פועלת גם לסייע לסטודנטים המעוניינים לשלב את הלימודים האקדמיים עם עבודה במשרה מלאה, באמצעות לימודים לתואר בשעות הערב ובימי שישי. במסלולים קדם אקדמיים מוצעים לסטודנטים מגוון מכינות, שכוללות מעטפת רחבה של סיוע לימודי ומקצועי.  

הכתבה בשיתוף המכללה האקדמית גליל מערבי