סגנית יו"ר הנהגת ההורים אודליה שיינדורף שוחחה היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM על המתווה של משרד החינוך והבריאות לפתיחת שנת הלימודים ותהתה: "מה קורה כשיש התפרצות וערים שלמות הופכות כתומות או אדומות? עיר שלמה או בית ספר לא יכולים לעבור בהינף יד לשיטת למידה אחרת,  צריך שיהיה תקציב ייעודי ברשות המקומית".

בפתח דבריה אמרה שיינדורף: "אנחנו שמחים שיש החלטה חד-משמעית שהתלמידים חוזרים למסגרות ב-1 בספטמבר. זה מה שהתלמידים זקוקים לו, וההורים זקוקים לידיעה הזאת. אין ספק שזאת בשורה טובה. הבסיס של המתווה הוא מצוין כי הוא אומר שהילדים צריכים להיות בחברת ילדים, הם צריכים להיות במסגרות ולא בלמידה היברידית כפויה מראש".

שיינדורף הביעה דעתה על כך שלפי שעה, התלמידים לא ישובו ללמידה בקפסולות, אלא יחזרו לכיתות הגדולות: "מדינת ישראל נמצאת בקיצוניות מבחינת עומס התלמידים בכיתה. אין ספק שהיה טוב אם היינו יורדים לכ-30 תלמידים בכיתה, זה היה אידיאלי, אבל אין מספיק מורים מקצועיים במדינת ישראל, אין מספיק מבנים, והמורים לא מספיק מוכשרים ללמד כרגע בצורה אחרת, לכן קפסולות זה עבודה בעיניים, והמשמעות של קפסולות תהיה, למעשה, לשלוח את התלמידים הביתה".

שיינדורף ציינה כי לא ברור במתווה מה קורה במקרה של התפרצות והפיכת ערים לכתומות או אדומות: "יש נקודה במתווה שחשוב שנדע. מה קורה בשעה שיש התפרצות, כאשר ערים שלמות כתומות או אדומות? אם מישהו חושב שבהינף יד עיר שלמה או בית ספר יכולים לעבור לצורת למידה אחרת – אז לא. חייבים לייצר חגורת ביטחון למערכת החינוך מבחינה תקציבית. צריך שיהיה תקציב שמונח ברשות המקומית, יחד עם שעות הוראה וכוח עזר שעומד בכוננות".

היא הוסיפה: "משרד הבריאות דורש שאם יש עיר כתומה, הלימודים לא ימשיכו כסדרם אלא יהיה צריך להתחלק ולהקטין את המגעים. הקטנת מגעים לא אומרת למידה בקפסולות, אלא שכל מנהל ידע כיצד לעשות זאת. כדי שזה יקרה, המנהל חייב שיהיו לו כלי עבודה: שעות הוראה מתוקצבות, מאגר של כוח אדם ממנו אפשר לקחת מורים נוספים. אם לא יהיו לו את הדברים האלה, אם לא יהיה תקצוב או כוח אדם, אז ישלחו את הילדים הביתה".

בהמשך, סיפרה שיינדורף על היחסים בין הנהגת ההורים לבין שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון: "אנחנו נפגשנו איתה, וגם עם יו"ר ועדת החינוך ועם מנכ"ל משרד החינוך. אנחנו כל הזמן בקשר איתם, הם שמעו את העמדות שלנו. אנחנו לא מחליפים את מקבלי ההחלטות, רק מבקשים הפקת לקחים ולא לחזור על טעויות. אם נצליח בכך, אז הצלחנו בשביל כולם".