כפי שפורסם לראשונה ב"מעריב": הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של דני דיין לתפקיד יו"ר הנהלת יד ושם. דיין בן ה-65 שימש בתפקידו האחרון כקונסול הכללי של ישראל בניו יורק במשך ארבע שנים. לפני כן שימש יו"ר מועצת יש"ע וכיהן כיו"ר מועצת המנהלים ומנכ"ל אלעד מערכות תוכנה בע"מ, חברה אותה ייסד והקים. 

בנוסף, הוא משמש בהתנדבות כיו"ר המועצה הציבורית של "נפש בנפש" ועד ליציאתו לניו יורק היה חבר מועצת יד ושם. דיין הינו בעל תואר שני מאוניברסיטת תל אביב ובעל תואר ראשון בכלכלה ומדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן.

עם אישור המינוי אמר דיין: "אני מודה לראש הממשלה נפתלי בנט, לשרת החינוך ד"ר יפעת שאשא-ביטון ולממשלת ישראל על האמון. להנהיג את יד ושם איננו תפקיד - זו שליחות ואני נכנס אליה בדחילו ורחימו. יד ושם איננו רק מפעל הנצחה. על כתפינו מוטלת החובה להמשיך לחקור וללמד, לתעד ולהפיץ, לבסס את האמיתות ולדחות את הסילופים, לזכור ולהזכיר את מוראות שואת העם היהודי".

"ככל שחולפות השנים, המשימה הופכת קשה יותר אך גם חיונית יותר ואני נחוש להצליח בה יחד עם עובדי יד ושם המסורים", הדגיש, "אני מודה לאבנר שלו על שנים רבות של עשייה למען זיכרון השואה והפיכת יד ושם למרכז הבין-לאומי שהוא כיום וכן לסגן יו"ר ההנהלה רונן פלוט, שמילא בהתנדבות את מקום היו"ר מיום פרישתו של שלו ועד היום".