הישג מרשים לנבחרת הסטודנטים הישראלית, שזכתה במקום השני באליפות העולם במתמטיקה (IMC). האליפות המקוונת התקיימה השנה בבולגריה וכללה 113 נבחרות מכל רחבי העולם.

בנבחרת הישראלית השתתפו שישה סטודנטים - חמישה מהם מאוניברסיטת תל אביב ואחד ממכון ויצמן למדע. מאמן הנבחרת הוא ד"ר דן כרמון וסגנו הוא המאסטרנט אמוץ אופנהיים, שניהם בעלי תארים במתמטיקה מאוניברסיטת תל אביב.

במסגרת התחרות הוצגו למשתתפים שאלות בנושאים מתמטיים מגוונים: אלגברה, אנליזה ממשית ומרוכבת, קומבינטוריקה וגיאומטריה. הניקוד המצטבר של כל משתתפי הנבחרת הוא שקובע את מיקומה הכללי ביחס לנבחרות האחרות.

ישראל סיימה את התחרות כשבאמתחתה ציון כולל של 224.17 נקודות, כשרק הנבחרת הרוסית מאוניברסיטת סנקט פטרבורג מקדימה אותה, עם ציון של 240.50 נקודות. במקום השלישי סיימה הנבחרת מהאוניברסיטה היגלונית בפולין.

"מדובר בהישג אדיר שמהווה עוד ביטוי להיותה של מדינת ישראל מעצמה עולמית בתחום המתמטיקה, כפי שמשתקף גם בדירוגה האקדמי בין 12 המדינות המובילות בעולם לפי האיגוד המתמטי העולמי", מדגיש פרופ' יהודה שלום מבית הספר למדעי המתמטיקה, האחראי על תהליכי האיתור והמיון לנבחרת מטעם אוניברסיטת תל אביב.