חוזרים (בשאלה) ללימודים: הכרזת קבינט הקורונה על פתיחת שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר, עוררה גל של שאלות מהורים מודאגים שחוששים מפעולה בניגוד להנחיות או פשוט טרם הספיקו להבין את כל מה שנדרש מהם ומילדיהם בטרם יכנסו בשערי בית הספר. הבוקר (שלישי) גולן יוכפז וענת דוידוב אירחו בתוכניתם ב-103FM את ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום בריאות במשרד הבריאות, וד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז במשרד החינוך - כדי לענות להורים על השאלות החשובות.

רותם, אחות משוהם ואמא לשלושה ילדים עלתה לשידור ותהתה: "בנוגע לצוות החינוכי, ברור שמי שלא מחוסן או לא רוצה להיבדק אני פחות רוצה שיתקרב לילדיי. גם אצלנו ביישוב שיש לנו אחוז גבוה של מתחסנים - ועדיין הפכנו לאדומים, מה קורה עם מי שלא התחסן בחיסון השלישי?".

על כך ענתה שמחון: "אנחנו יודעים שיש מורים וצוותי הוראה שאינם מחוסנים ממספר סיבות, מעטים מסרבים. קבינט הקורונה קיבל החלטה ואנו שמחים ממנה, ועל פיו גם הם כפופים לתו הירוק. מי שלא מתחסן צריך להציג בדיקת קורונה שלילית, ואם לא - הוא לא יוכל להגיע למערכת החינוך כמו שאנו אומרים לילדים להתחסן, גם המורים צריכים לשמש דוגמה". 

ד"ר אפללו התייחסה אף היא לסוגיית ההתחסנות: "אני יכולה לומר שאנו רואים בצורה חד משמעית שמחוסנים מדביקים פחות, ואף חולים בצורה קשה פחות. מורים מחויבים במסכה כמו התלמידים, וזה עוד אלמנט לצמצום הדבקה". 

מערכת החינוך מתכוננת לחזרת התלמידים (צילום: מרק ישראל סלם)
מערכת החינוך מתכוננת לחזרת התלמידים (צילום: מרק ישראל סלם)

משרד החינוך דורש בדיקות יומיות מילדים שאינם יכולים להתחסן, וממורים וצוותי הוראה שלא יכולים להתחסן מסיבות כאלו ואחרות. על עניין הבדיקות הוסיפה שמחון: "באמצעות הבדיקות, אנו רוצים לאתר אם הילדים חלו בעבר. זה לא אומר שהם מחוסנים, אלא שהם יכולים להגיע למערכת החינוך ונדע מי פטור מבידוד ומי לא. אנחנו נמצאים כאן לכל שאלה, גם בנושא הבדיקות הביתיות, ונשמח לעזור".