עם סיומו של יום הלימודים הראשון ובצל העליה בשיעורי התחלואה בקורונה פרסם משרד החינוך נתונים אודות כמות הילדים שהגיעו לבתי הספר ולגנים, מהם עולה כי אחוז הנוכחות במוסדות החינוכיים עומד על 88%. עם זאת, תלמידים לא מעטים לא חזרו לכיתות ונאלצו להמשיך ללמוד מהבתים. 

עוד לפני פתיחת שנת הלימודים היה ברור שבחלק גדול מחטיבות הביניים בערים האדומות הלימודים ייפתחו מרחוק. אם בתיכונים שיעור המחוסנים חצה את רף ה-80%, בחטיבות הביניים שיעור המחוסנים עומד על 53% בלבד, ולפי נתוני משרד החינוך ישנם 110 אלף תלמידים לא מחוסנים.

ב-158 יישובים שמוגדרים אדומים, תלמידי כיתות ח'-י"ב היו תלויים באחוזי התחסנות של חבריהם כדי להיות רשאים ללמוד בבתי הספר, אך בכיתות רבות הם לא הצליחו להגיע לנתונים המיוחלים - 70% פטורי בידוד. בין הרשויות המוגדרות אדומות - באר יעקב, בת ים, ראש העין, עפולה, חולון, נתניה, גדרה, טבריה, בית שאן, אשדוד, רמלה, חדרה, שדרות, קריית מלאכי, ערד, בני ברק, בית שמש, אור יהודה ואילת.

קבוצת פטורי הבידוד כוללת מחלימים, מחוסנים בחיסון שני וחיוביים בבדיקה סרולוגית. כמו כן, הוחלט השבוע כי גם תלמידים שקיבלו מנת חיסון ראשונה ייחשבו מחוסנים במהלך חודש ספטמבר. בתום החודש, יידרשו התלמידים להשלים את מנת החיסון השנייה כדי להיחשב מחוסנים.

מנתונים שפרסם במקביל משרד הבריאות עולה כי כ-100,000 תלמידים בגילאי 12-18 קיבלו חיסון ראשון בכלל הרשויות (אדומות, כתומות, צהובות, ירוקות). בעקבות כך, כ-40,000 תלמידים נוספים לומדים במסגרות בתי הספר בכיתות ח'-יב' בערים אדומות, כך שנותרו 110,000 תלמידים בלמידה מרחוק או למידה בשטחים פתוחים בכיתות ח'-יב' בערים אדומות.

רשויות אדומות נכון ל-1.9

זמר, שלומי, נחף, קרית ים, באר יעקב, כפר כמא, ג'דיידה-מכר, אכסאל, באקה אל-גרביה, דאלית אל-כרמל, מעלה עירון, אבו ג'ווייעד (שבט)
בת ים, בית דגן, ראש העין, אור עקיבא, עפולה, חולון, נתניה, גדרה, ג'ת, טבריה, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, בסמת טבעון

מגדל העמק, בית שאן, עיילבון, מזרעה, קרני שומרון, בסמ"ה, נוף הגליל, אשדוד, קרית גת, רמלה, חדרה, טירת כרמל, קרית עקרון, קרית ארבע
שדרות, טמרה, חריש, קרית מלאכי, רכסים, ערד, מודיעין עילית, גבעת זאב, בני ברק, מגדל, חצור הגלילית, אופקים

בית שמש, ג'לג'וליה, אלעד, ירוחם, נתיבות, אלקנה, קרית יערים, אור יהודה, קרית אתא, פסוטה, אעבלין, בית אריה, אילת