כשרוב בני גילו מתקשים להתחבר למהפכה הדיגיטלית של השנים האחרונות, פסח נווה בן ה־80 נמצא בלב החדשנות הטכנולוגית־פדגוגית: הוא אחראי על תחום המחשוב ושותף להטמעת התקשוב בתהליך הלמידה וההוראה בתיכון האזורי מעיין שחר שבמועצה האזורית עמק חפר.

לרגל יום המורה, שמצוין היום בישראל, מביא "מעריב" את סיפורו יוצא הדופן. נווה עלה לישראל מארגנטינה בשנות ה־60 היישר לקיבוץ להבות חביבה, שם הוא מתגורר עד היום. "החלום שלי היה להיות עובד אדמה, ברוח השומר הצעיר", הוא מספר, אך כשמזכיר הקיבוץ הציע לו ללמוד הוראה הוא הסכים לקבל עליו את "דין התנועה", כדבריו, והשאר היסטוריה.

לבית הספר הגיע בסוף שנות ה־70. בתחילה שימש כמחנך לכיתות י"א־י"ב וכמורה למתמטיקה, ובמהלך שנות ה־90, כשהתחילה מהפכת המחשוב, הוביל את הכנסת המחשבים לבית הספר. בהמשך למד קורס מנהלי רשתות ומאז עוסק בתחום. "כיום בית הספר הוא בין המובילים בחדשנות בתחום התקשוב, וצוותי הוראה מכל האזור מגיעים ללמוד מאיתנו. בנוסף לשבע כיתות מחשבים בית הספר מרושת בסיבים אופטיים, בכל כיתה יש מערכת מולטימדיה, והקמנו גם מעבדה טכנולוגית חכמה עם מכשור מתקדם, שהיא בין היחידות בארץ", הוא מספר ומוסיף: "תפקידי לדאוג לתשתית טכנולוגית שתאפשר לצוותים ולתלמידים שימוש ויישום מיומנויות טכנולוגיות של המאה ה־21. העולם הזה מתקדם בקצב מהיר ואני כל הזמן לומד ומתעדכן ומיישם בבית הספר את החידושים בתחום".

אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, הוסיפה: "פסח מסמל את השליחות והאהבה של מי שבחרו בתחום החינוך וההוראה. תודה לאנשי ונשות החינוך על שליחותם המקצועית והמסורה למען התלמידים והתלמידות". בתוך כך, באיגרת שחיברה שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון לקראת יום המורה, כתבה השרה בין השאר: "היום הזה מביא עמו שלל יוזמות מרגשות בבתי הספר ובגני הילדים. זו הזדמנות לעצור ולומר לכם – המורה והגננת, תודה. יום שבו החברה כולה מוקירה אתכם על פועלכם ומסירותכם למען הילדים של כולנו. אתם ממוביליה הבולטים של החברה הישראלית ומעצבים את פני הדורות הבאים. בידיכם מונחים האוצרות היקרים ביותר לעתיד".

השרה הוסיפה: "השנתיים האחרונות היו מהמורכבות שידעה המדינה בכלל והמערכת בפרט. לצד זה היה גם משהו חיובי - נכנסתם כמעט לכל בית בישראל, דרך הזום. ההורים פגשו אתכם בשליחותכם וחוו את מסירותכם. הייתם ועודכם חלק משמעותי בהתמודדות עם המשבר הלאומי, ועל כך החברה כולה חבה לכם".