יש מחליף לאבשלום קור: משרד החינוך הודיע היום (שלישי) כי עופר חדד, עיתונאי ומגיש בחדשות 12 נבחר להנחות את חידון התנ"ך העולמי לנוער שייערך ביום העצמאות הקרוב. 

חדד, בן 38, משמש עיתונאי בחדשות 12 מזה כ-15 שנים. הוא גדל בראשון לציון והתחנך בבני עקיבא ובמוסדות החינוך של הציונות הדתית, משם המשיך ללימודים בישיבת הסדר, שירת בחיל המודיעין ובמערכת הביטחון. משם המשיך ללימודי אקדמיה באוניברסיטת בר אילן ובאוניברסיטה העברית. בחברת החדשות מילא שלל תפקידי הגשה וכתבות בהם סיקור תחומי הדתות והחרדים, התיישבות ועוד. כיום מגיש התכנית "שלוש עם עופר חדד" ומהדורות נוספות.

חדד אמר על הבחירה בו כי ״חידון התנ״ך העולמי הוא מוסד יהודי וישראלי. ברמה האישית זה כבוד עצום עבורי להנחות את אחד הסמלים המרכזיים והאהובים של יום העצמאות, וכבוד גדול לא פחות להיכנס לנעליו של המנחה המיתולוגי אבשלום קור שהפך שם נרדף למעמד הזה. נשתדל לעמוד במשימה בכבוד״.

עופר חדד (צילום: רפי בן חקון)
עופר חדד (צילום: רפי בן חקון)

השנה, חידון התנ"ך העולמי לנוער יתקיים בסימן "אִישׁ אֲשֶׁר רוּחַ בּוֹ"  (ספר במדבר, פרק כ"ז, פסוק י"ח) והוא יעסוק במנהיגים שבפועלם הותירו חותם עד ימינו אנו. צפויים להשתתף בו 35 תלמידים ממדינות שונות ברחבי העולם. 

את ישראל ייצגו 4 תלמידים: 
▪️ כלת חידון התנ"ך הארצי לנוער תשפ"ב (ממלכתי): רחל אליחי מלכה - בנימין רוטמן אשל הנשיא מרחבים.
▪️ חתן חידון התנ"ך הארצי לנוער תשפ"ב (ממלכתי): שוהם קוצר - מקיף ג' אשדוד (ממלכתי)
▪️ חתן חידון התנ"ך הארצי לנוער תשפ"ב (ממלכתי דתי): דביר חיים מרצבך - ישיבת אמית צפת. 
▪️ חתן חידון התנ"ך הארצי לנוער תשפ"ב (ממלכתי דתי): הלל כהן - הרטמן ירושלים

אבשלום קור בן ה-72 הנחה את חידון התנ"ך מאז 1988. במכתב הפרישה שלו למשרד החינוך כתב: "נפלה בחלקי הזכות להיות חלק מהמפעל החינוכי הזה, ולעבוד באהבה עם אנשים נפלאים. מרגשת אותי הידיעה שבמהלך השנים עלו ארצה רבים מחתני התנ"ך וכלות התנ"ך. זו הגשמת החלום הציוני. אני חש שהגיעה העת להיפרד מהנחיית החידון ביום העצמאות, ולהחזיר את הפיקדון הזה למדינת ישראל".