מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, שמואל אבואב, התראיין היום (שלישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והתייחס לתוכנית לייעול מערכת החינוך של שר האוצר ליברמן ובמסגרתו יינתן דגש על חיזוק מעמד המורה הצעיר, התאמת ימי החופשה, והגדלת הסמכויות למנהלים.

"אני חושב שקווי המתאר של ההסכם שיחתם יהיה בנוי על הדברים הבאים: ישלמו למורים על שלושת השנים שטרם נחתם איתם הסכם ויפתרו את הבעיה של המורים החדשים", אמר אבוהב בפתח הריאיון, "לדעתי התוצאה של ההסכם תהיה כזו: מורה מתחיל יגיע ל-9,000 ש"ח, מורה עם ותק של מעל ל-10 שנים יגיע ל-15 אלף ש"ח, ומנהל בית ספר יגיע למעלה מ-20 אלף ש"ח".

"אנחנו מדברים על קואליציה שגם ככה קשה לה, הם כל בוקר קמים למלאכת ההישרדות. לכן, ההתכנות של שר האוצר לכופף את ארגון המורים, הסתדרות המורים, בעת הזו היא חסרת כל סיכוי", טען, "צריך לבצע התבוננות מפוקחת על המצב. אחרי שנתיים של קורונה יש שחיקה של המורים, אין מה לעשות. יש כרגע חוסר של מורים בגלל השכר הנמוך, את המציאות הזו צריך לדחוף לתיקון".

לאחר מכן ציין מנכ"ל משרד החינוך לשעבר, כי "סרגל האוצר מאוד בנוי ואמר ככה: אתם הסתדרות המורים תחתמו לנו על X שנים בהם לא תעשו שביתה, אנחנו ניתן על כל שנה שכזו אחוז וחצי תוספת, סביב זה יש קופה ועכשיו מנהלים על מה להוציא. יצטרכו לשלם לכל מורה תוספת, זה המתווה ולכן הם יכולים להוסיף מה שהם רוצים, אני לא מבין על מה מבזבזים כרגע אנרגיה שאין למורים ושוחקים את המערכת יותר".

"בשנה צריך לקלוט כ-11 אלף מורים חדשים", הוסיף אבוהב, "מה שמעודד הוא שיש פה תופעה מדהימה בשנים האחרונות שאנשים שלמדו תואר ראשון והלכו להייטק, עריכת דין, עושים הסבה. עד לפני שנתיים חמישים אחוזים מהמורים החדשים זה מורים שעשו הסבה אחרי שהיה להם ניסיון בתפקיד אחר. אני חושב שכרגע יש חוסר של 6-7 אלף מורים שאפשר לפתור את זה, אבל אני אופטימי משום שראיתי את הדור הצעיר, הם מאמינים שהעבודה בחינוך היא שליחות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM