רן שי, יו"ר מועצת התלמידים הארצית, התראיין הבוקר (חמישי) בתוכניתם של גולן יוכפז וניסים משעל ב-103FM, והתייחס למשא ומתן שמתקיים בין משרד האוצר להסתדרות המורים, בניסיון למנוע את השבתת מערכת החינוך בתחילת שנת הלימודים.

המאבק על שכר המורים: ישראל ביתנו בצעד שיעצבן את יפה בן דויד?
דו"ח הוצאות השכר במערכת החינוך חושף: פערים מהגבוהים בעולם, זינוק בעזיבת מורים צעירים

"כרגע המשא ומתן התחיל מוקדם, משרד החינוך כבר בינואר בא למשרד האוצר וארגוני המורים וביקש להביא הסכם שכר חדש, מאז זה נראה שרק מורחים אותנו", אמר שי בפתח דבריו, "אני לא חושב שיש צד לסכסוך הזה. זה אולי ישמע קצת תמים אבל אני מאמין שצריך לשבת ולפתור את זה בצורה פשוטה".

"זה חשוב לחזק את המורים הצעירים אבל אנחנו רוצים גם שיהיה להם אופק, לאן להתקדם", הוסיף, "צריך להעריך את המורים הוותיקים שנותנים לנו את המקום המשמעותי. יש להם את הניסיון והם יכולים להיות משמעותיים למערכת. אנחנו באים אחרי שנתיים וחצי של קורונה, בהן בני הנוער פשוט סבלו. בית הספר, שאמור להיות העוגן בחיים שלנו, מאיימים שוב להפיל אותו ולמנוע. לא לפתוח ב־1 בספטמבר זה מופקר לחלוטין".

לאחר מכן אמר יו"ר מועצת התלמידים הארצית: "אני לא מבין למה משרד האוצר צריך להתערב במדיניות משרד החינוך. אנחנו לא רוצים שמורים יצטרפו ואחרי שלוש שנים יעזבו כי אין להם לאן להתקדם, אנחנו צריכים מערכת חינוך מושקעת. ההזדמנות הזו של הסכם השכר, הפתרון שלו, זה לעשות שינוי עומק במערכת החינוך ולא רק פתרון זמני. לחזק את מעמד המורה והמנהלים בתוך בתי הספר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM