המשבר במערכת החינוך: יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים, התייחסה היום (חמישי) בכנס החינוך של מרכז השלטון המקומי בגני תקווה למו"מ עם האוצר, ותקפה: "חבורת גברים שחושבים שהם יקבעו את מה שצריך להיות".

"אנחנו הפיתרון לא הבעיה, האוצר הוא הבעיה", הוסיפה, "כולנו אנשי חינוך שרוצים ללמד ולפתח, מהמשבר הזה אפשר רק לצמוח. האוצר רוצה לפגוע במשרות אם, בתנאים של המורים - אנחנו לא ניתן לזה יד. הם לא יצליחו".

להורים נמאס מהשביתות במערכת החינוך? "נוציא את הכוח מההסתדרות"

ההורים נגד לפיד: "רה"מ אשם בכך ששנת הלימודים לא תיפתח בזמן"

"יהיה כאוס גדול מאוד, שנת הלימודים כפי שהם מתנהלים לא תפתח", הצהירה. בהמשך, התייחסה להתערבות ראש הממשלה יאיר לפיד וציינה כי היא מקווה שהיא תביא תוצאות.

"לא ניתן לעשות סיבוב, לשקר ולקחת מהמורים את מה שמגיע להם. המאבק הוא בשביל הילדים שיהיה להם את המורים הטובים ביותר ואנחנו צריכים לשמר אותם", סיכמה. 

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר בכנס החינוך של מרכז השלטון המקומי בגני תקוה שנערך הבוקר: "אנחנו דורשים מהאוצר להיכנס למו"מ מיידי בנושא שיפור השכר ותנאי העסקתן של הסייעות. אין שום סיבה בעולם שלא ישפרו להם את התנאים. אני קורא לראש הממשלה, שרת החינוך, שר האוצר להגיע להסכמות עבור הילדים שלנו. אנחנו לא שוקטים והכי חשוב זה להמשיך במשא ומתן בנושא הסייעות".

בתוך כך, שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, התייחסה למשבר במערכת החינוך בכנס היערכות לפתיחת השנה של הרשויות המקומיות. "המערכת חווה משבר מתמשך של כוח אדם, שהלך והתעצם במשך שנים והקורונה הציפה אותו ביתר שאת", הצהירה.

לדבריה, לא מדובר במשבר היחיד עבור המערכת, "יחד עם השלטון המקומי אנחנו מתמודדים עם משבר בכיתות ומחסור בכיתות. אנחנו מנסים לצאת מהקופסה ולתת פתרונות יצירתיים, הגענו להסכמות עם ארגון המורים. אנחנו מחכים להסכמת האוצר, מקווה שזה יהיה מאחורינו".

יפעת שאשא ביטון  (צילום: אבשלום ששוני)
יפעת שאשא ביטון (צילום: אבשלום ששוני)

אתמול, שר האוצר אביגדור ליברמן קיים הצהרה לתקשורת, בה התייחס למשא ומתן שמתקיים מול הסתדרות המורים, בניסיון למנוע את השבתת מערכת החינוך בתחילת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר. במהלך ההצהרה הוא חשף מתווה חדש שהוצע להסתדרות המורים, אשר מסרה בתגובה: "הצעה מעורפלת, לא הוצגה לנו כלל בדיונים שהתקיימו כל השבוע".

מספר שעות לאחר הצהרתו של ליברמן ותגובת הסתדרות המורים, ישראל ביתנו נקטו בצעד נוסף במאבק, כאשר פרסמו בחשבון הטיקטוק של המפלגה סרטון חדש, בו נראה יו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר כשהוא משוחח עם "מורה חדשה", על מנת להסביר לה את הצעת האוצר. בסיום הסרטון שואל קושניר את "המורה", אשר הסכימה לתנאים שהוצגו לה, אם היא יודעת מה הצעד הבא שלה והיא משיבה "אני הולכת עכשיו ליפה בן דוד!".