המתיחות בין משרד האוצר לנציגי המורים ומשרד החינוך החריפו היום (ראשון) לאחר שליברמן פנה לפרקליטות המדינה בבקשה להוציא צווי מניעה לארגוני המורים, שיאסרו עליהם להשבית את הלימודים עם פתיחת השנה ביום חמישי הקרוב, אם לא יגיעו להסכמות על תנאי השכר. עם זאת, מעט לאחר השעה 23:00 הודיעו צוותי המו"מ כי הפגישה שהחלה באזור השעה 11:30 בבוקר הסתיימה, כאשר הצוותים ישובו להיפגש גם מחר.

בתוך כך, בראיון לחדשות 12 הבהירה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד כי היא לא תתפשר מול משרד האוצר בנושא ותק המורים וטענה: "לא אתן שיפגעו בוותק".

הצדדים מתבצרים בעמדותיהם: המו"מ בין האוצר למורים עדיין תקוע

יו"ר ועדת הכלכלה מסביר: כך האוצר ישכנע את המורים ברצינות כוונותיו

מזכ"לית הסתדרות המורים התייחסה הערב בחדשות 13 למשבר וטענה: "לא צריך להכניס גורם חיצוני, שרת החינוך יודעת מה צריך, אנחנו יודעים מה צריך לעשות. צריך להתכנס ולסיים את האירוע, ניתן לסיים אותו, המרחק לא גדול. אנחנו רוצים לפתוח את שנת הלימודים. אפשר לסיים את זה, רק עם רצון טוב של שר האוצר ופקידיו".

"ה-4 מיליארד הם לא 4 מיליארד. רוצים לפגוע בעובדות הוראה, הפער הוא על 800 מיליון. אנחנו עם האמת והצדק שצריך לתגמל את עובדי ההוראה שמ-2016 אין להם הסכם. שוחחתי עם לפיד, לא יכול להיות שהאוצר יקבע את המדיניות הפדגוגית במשרד החינוך. הצעת האוצר הזויה - הציע להעביר מורים גרועים לבתי ספר אחרים, התנגדנו. אנחנו רוצים לתת את ההחלטה למנהלים. יש חוזים אישים בפרפריה, עובדי הוראה עובדים לפי הסכם קיבוצי. עובד צעיר רוצה לראות אופק קידום, הוסיפה.

אביגדור ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם)
אביגדור ליברמן (צילום: מארק ישראל סלם)

אני מבינה את הכעס אבל זה צריך להיות מופנה לאוצר שגרר רגלים. השבתנו את המערכת לפני סיום הלימודים, מי שהביא אותנו עד הלום זה פקידי האוצר", המשיכה בן דויד ואמרה כי "הפער הוא 800 מ', נעשה חלוקה צודקת כדי שכולם יקבלו - ותיק וצעיר. תשימו לב מי חבוט כל הזמן? מבחינתו אנחנו עושים הכל כדי למנוע את השביתה, זה תלוי בשר האוצר ופקידיו וגם בראש הממשלה". 

בסיום, דחתה בן דויד את השמועות ולפיהם ישנם גורמים פוליטים המניעים את המשבר ואמרה: "יבממשלת הליכוד תקפנו את התנהלות. זה אולי טוב לסרטים או לאגדות. הוצאנו את כל המפלגות מההסתדרות המורים. אף אחד לא פנה אלי, כל ההתנהלות שלי היא אך ורק לציבור עובדי הוראה".

בנוסף, בראיון שערכה בן דויד בערוץ 12, היא התייחסה גם לנסיונות של האוצר לפגוע במורים הוותיקים: "מורים של עשור הם בשיא הניסיון, מחזיקים את כלל המערכת ואומרים שיתנו להם רק 400 שקלים. איזה עובד יכנס למערכת כשאין לו אופק לקידום? באוצר רוצים לשנות את נושא הוותק, אבל אני מודיעה חד משמעית - לא אתן שיפגעו בוותק".

עוד היא הוסיפה כי "אנחנו בעד מצוינות - גם אותה צריך לתגמל אבל השאלה היא על הדרך. צריך להרחיב את גמולי התפקיד ושהמנהלים יבחרו מי המורים, מי הטובים ביותר, שיקבלו תגמולי תפקיד. לגבי פיטורין, הכי קל לפטר במערכת החינוך - ניתן לפטר מורים והדרך היא מאוד קלה".