שלושה ימים לפתיחת שנת הלימודים: המו"מ בין המורים למשרד האוצר נמשך גם היום (שני), ונראה כי סוף סוף מסתמנת התקדמות במגעים בין הצדדים. 

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד סיפרה בריאיון בגל"צ כי "יש התקדמות במו"מ. הדיונים ענייניים יותר ממה שהיה עד עכשיו והאווירה אחרת". עם זאת, היא ציינה: "יש עדיין נושאים שאנחנו חלוקים לגביהם". 

כזכור, הבוקר התייחס שר האוצר אביגדור ליברמן לשיחות המשא ומתן בין המורים ונציגי האוצר. "כל מי שמספר שהוויכוח בין משרד האוצר להסתדרות המורים הוא על 800 מיליון שקלים הוא טועה ומטעה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

הוא הוסיף: "הסיבות לוויכוח הן אחרות - הן על 78% מהציבור שלא מרוצה ממערכת החינוך, על דגש על מצוינות ולא על ותק, על הדרישה שלנו לסנכרן חופשים בין המשק הישראלי למערכת החינוך ועל הסמכויות אותן יש לתת למנהלים- לפטר מורים לא מתאימים, לתמרץ מורים מצטיינים ולתת אפשרות לחוזים אישיים במערכת החינוך".

"אתמול נפרדתי בשעה 23:20 מצוותי המו״מ של הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר בתחושה שיש תזוזה ויש רצון טוב מצד כל הצדדים ואני מקווה שהיום או מחר נשלים את המלאכה", ציין באופטימיות.

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, גורמים באוצר אמרו אמש כי הדיונים עם נציגי המורים היו "יותר ענייניים". לדבריהם, שני הצדדים החליפו ביניהם טבלאות שכר והסכימו לשוחח על נושא החופשות. עם זאת, סוגיית המחלוקת המרכזית בין הצדדים - תוספת השכר למורים הוותיקים - טרם נפתרה.

במקביל, בפרקליטות המדינה התייחסו לבקשתו של שר האוצר לעתור לבית הדין הארצי ולהוציא צווי מניעה למורים, ומסרו כי "ככל שהגורמים המוסמכים במשרד האוצר יפנו בבקשה, הרי שאלה (הבקשות לצווי המניעה) יוגשו".