המשבר במערכת החינוך: רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים, התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לאיומי השביתה במערכת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים, והאשים את משרד האוצר בטרפוד ההסכם עם ארגוני המורים.

התקדמות במשא ומתן: השיחות היו "יותר ענייניות"
"פקידי האוצר מומחים גדולים בלתחמן": יפה בן דויד זוכה לגיבוי

"כרגע אין הסכם ואנחנו מצפים שיהיה, אנחנו מעוניינים להגיע לפתרון הבעיה ולא למאבק", אמר ארז בפתח הריאיון, "אנחנו סיכמנו עם שרת החינוך וגם עם מרכז השלטון המקומי את הנושא של הרפורמה בבגרויות, הרפורמה במקצועות ההומניים, וגם בנושא קיצור שבוע לימודים לחמישה ימים עם כל מה שמשפיע על תנאי העבודה של המורים".

משרד האוצר לא היה מוכן לחתום על ההסכם הזה אם אנחנו לא נחליט על שקט תעשייתי לשנה וחצי", הוסיף, "אין שום קשר בין שקט תעשייתי בנושאים כלכליים כשאתה מנסה לפתור בעיות פדגוגיות. אנחנו לא מנהלים מו"מ כרגע על שכר, אנחנו מנסים לפתור בעיות אקוטיות שאמורות להשפיע על כל מה שקורה במערכת החינוך התיכונית".

"נפגשתי עם שר האוצר והסברתי לו שמה שהמשרד דורש מאיתנו בלתי אפשרי, הוא אמר לי 'לך תחתום', חתמתי על ההסכם ואז אמרו 'את זה תוציא החוצה, על זה תוותר'. מה שנשאר לחתום זה רק התאריך. אני חושב שיש לפקידי האוצר רצון לשלוט על מערכת החינוך ולא רק על הקופה", ציין יו"ר ארגון המורים.

לאחר מכן אמר ארז כי "כאשר יפה בן דויד נבחרה פניתי אליה שלוש פעמים על מנת שניפגש ונדבר, כל פעם דאגה לבטל את הפגישות או לא להגיע. גם שליחים ששלחתי אליה, היא לא מוכנה להיפגש. כנראה שיש לה אגו, היא חושבת שהיא יכולה לנהל את הכל לבד. אני לא הולך לחזר אחרי אישה כל כך הרבה כמו שחיזרתי אחריה. עם זאת, אני חייב לומר שהיא הצליחה מאוד יפה בתעמולה שהיא עשתה לשכנע את הציבור הרחב שהמורה המתחיל עם שכר נמוך". 

לסיכום אמר יו"ר ארגון המורים: "אני חושב ששנת הלימודים תפתח תיפתח כסדרה, אני אופטימי. אני חושב שכל הצדדים יתעשתו, ככל שמתקרב 1 בספטמבר המתח עולה ואנשים מנסים לא למתוח את החבל יותר מדי כדי שלא יקרע. אני מאוד מקווה שכן". 

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM