רן ארז, יו"ר ארגון המורים, התראיין היום (שני) אצל ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM על המשבר בין הארגון למשרד האוצר. 

"במשך שמונת החודשים האחרונים משרד האוצר התחמק מלנהל איתנו מו"מ, עכשיו אין להם תירוצים ואני מקווה שהמו"מ יתקדם. אחרת נצטרך להיאבק", הזהיר ארז בפתח הריאיון.

כאות אזהרה: ארגון המורים מאיים בפתיחה בעיצומים החל מיום שלישי
הבגרויות בסכנה? יו"ר ארגון המורים מאיים: "נשבות כל עוד לא נחתם הסכם קיבוצי"

עוד המשיך והוסיף כי "הרפורמה שהשרה שאשא ביטון החליטה לעשות, ראינו בה סכנה גדולה, ותיקנו הרבה מאוד ליקויים שהיו בה, במיוחד בכל מה שנוגע להבטחת היקף הלימוד באותם מקצועות, מעמד המורה וציוני הבגרות וכו'. הגענו לסיכום. דבר נוסף, ישנה רפורמה של שרת החינוך להעביר את מערכת החינוך העל יסודי לחמישה ימי לימוד בשבוע, ואת כל זה קיבלנו". 

לשאלת המראיינת מה הם מצפים שייקרה עכשיו, ענה ארז ש"ההסכם הקיבוצי שלנו פג בפברואר 2022. מאז, אנחנו עובדים במשך שמונה חודשים ללא הסכם. פנינו למשרד האוצר שהוא הכתובת, ואנחנו רוצים לחדש את ההסכם, לקבל תוספת שכר ולשפר תנאי עבודה. משרד האוצר התחמק, ולא התקדמנו אפילו מ"מ אחד בשום דרישה, גם אם הדרישה לא עולה כסף, אלא רק מדובר בהפחתת בבירוקרטיה שקיימת במערכת החינוך". 

בכל הנוגע לדרישות הכספיות, השיב יו"ר ארגון המורים: "משהו כמו 30 אחוזים תוספת שכר לכלל המורים. אנחנו לא עושים הבדל בין מורה חדש לוותיק, המורה הוותיק הוא עמוד השדרה של מערכת החינוך, מחזיק את מערכת החינוך על כתפיו ואין שום סיבה לקפח אותו. אצלנו המורים החדשים מרוויחים הרבה יותר טוב, 8,200 ש"ח. בפעימה הראשונה זה מה שהם יקבלו, בעוד שנה יקבלו 9 אלף. אנחנו רוצים שכר ממוצע במשק, השכר הממוצע הוא 12 אלף ש"ח".

לטענה כי הם מעלים את הנושא דווקא לפני הבחירות, דחה את הטענות: "אין שום קשר לבחירות, אם הממשלה הקיימת תיבחר עוד הפעם אנחנו ממשיכים אתה את מה שהתחלנו, ואם תיבחר ממשלה חדשה שר החינוך או שר האוצר שיגיעו לממשלה החדשה ידעו שמחכה להם בעיה על השולחן, ויצטרכו למצוא פתרון".

בסיום הריאיון, התייחס ארז להכרזה על סכסוך עבודה והעיצומים הנוכחיים: "הכרזתי סכסוך עבודה בחודש מאי. תוך שבועיים מאז הכרזת הסכסוך יכולים להפעיל אותו. עברו שמונה חודשים. התחלנו עכשיו בעיצומים, העיצומים הם לא על מנת לפגוע בשעות הלימוד, אנחנו לא נעשה שום פעילות מעבר לשעות הלימודים של בית הספר, שום פעילות שעד עכשיו נעשתה על חשבון הזמן הפרטי של המורה. נספיק ללמד בסיום יום הלימודים ונלך הבייתה. העיצומים שאנחנו עושים כרגע זה לא לצאת לטיולים, לכל מיני השתלמויות, בגרויות החורף בחודש פברואר - אני מקווה שהממשלה תתעשת ולא תמשוך את הסיפור עד אז כדי לא לפגוע בבגרויות החורף של התלמידים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM