סערה פרצה היום (שלישי) בבית ספר ברמת גן לאחר שתמונות של ראש הממשלה המיועד, בנימיו נתניהו, הוצגו עם צלבי קרס וחבלי תלייה. אולם, לאחר מספר שעות התברר כי מדובר במיצג חינוכי כחלק מפעילות בנושא רצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין, הקוראת להפסיק את ההסתה. יש לציין כי לצד תמונות ההסתה נגד נתניהו הוצגו תמונות של הסתה נגד רבין בתקופה שקדמה לרצח.

בתוך כך, עורך הדין זוהר ישרים, חבר מועצת העיר, התייחס לאירוע בפרסום בפייסבוק וכתב: "הלם מוחלט וזעזוע עמוק לנוכח המראות המזעזעים שפקדו את בית הספר היסודי "'הלום' שבעיר". מפלגת הליכוד הודיעה כי היא הגישה תלונה במשטרה בעקבות כרזות ההסתה. הילדים שלנו היקרים לנו מכל נחשפו במודע וביד מכוונת לתצוגת צלבי קרס וחבל תלייה לראשו של ראש הממשלה המיועד מר בנימין נתניהו. אם אירוע כזה היה מתרחש בקצה העולם, הוא לבטח היה פותח מהדורת חדשות, אבל שזה אצלנו בעיר - כולם שותקים".

"זה בכלל לא משנה מה ההשקפה הפוליטית שלנו, ימין או שמאל", הוא כתב, "כאן מדובר בחציית קו אדום בוהק וקריאה לחריצת דין מוות כלפי פוליטיקאי, וכל זה תחת מסווה חינוכי שמתיימר לחנך את ילדינו לערכים". הוא סיפר כי פנה למנהלת אגף החינוך בעיר, רונית פדלון, שתבצע בדיקה מקיפה לנוכח המראות הקשים, "לבל יחזרו בשנית".

בנוסף, כתב: "מיותר לציין שמי שאחראי לתצוגה המבישה, המסיתה והמאיימת הזו חייב לסיים את עבודתו לאלתר ולהרחיקו מיד וללא דיחוי מכל סוג של קשר עם מי מהתלמידים. מיד לכשהדברים יתבהרו תשקל פנייה למשטרת ישראל ככל הנדרש".

עיריית רמת גן הגיבה למקרה ומסרה: "מורה מצוות בית הספר תלה על דעת עצמו בשעות הצהריים את התמונות המבישות בפרוזדור בית הספר. משנודע לאגף החינוך הנושא, מנהלת בית הספר נדרשה להסיר את התמונות לפני הגעתם של התלמידים לבית הספר, לקיים הסברה בקרב התלמידים ולקרוא למורה המדובר לבירור. אנו רואים בחומרה רבה כל פעולה העומדת בסתירה לחינוך לערכים דמוקרטים ומוקיעים כל ניסיון להסתה".

בנוסף, נמסר מהעירייה כי "יש לציין שהמורה הינו עובד משרד החינוך ולכן הטיפול המשמעתי הוא של משרד החינוך. אנו נעמוד בקשר עם המשרד בעניין הצעדים שינקטו".

 חברת מועצת העיר רמת גן, עו״ד חיה מנע, מסרה בתגובה: ״מחנך בישראל אינו רשאי להביע דעותיו הפוליטיות במסגרת חינוכית במטרה להשפיע על תלמידיו ובוודאי שאסור לו ליצור תצוגה במסדרונות בתי הספר, שיש בה הסתה פרועה כלפי פוליטיקאים בכלל וראש ממשלה נבחר בפרט. לצערי זו הפעם השנייה שבה איש חינוך ברמת גן מביע דעותיו הפוליטיות במסגרת מוסד חינוכי, בפני תלמידים והורים".

"הדבר הפך לתופעה ואני רואה זאת בחומרה רבה וקוראת לעיריית רמת גן לפעול לאלתר למניעת מקרים כאלה. טוב תעשה העירייה אם תשלח לצוותים החינוכיים בעיר, באמצעות אגף החינוך, מסמך מפורט של המותר והאסור למורים בבתי הספר, על מנת לרענן את זיכרונם ואולי אף לעשות קורס רענון שיזכיר לעובדי מערכת החינוך את גבולות תפקידם. חופש הביטוי אינו חופש השיסוי ובוודאי שלא ע"י איש חינוך במוסד חינוכי!״, הוסיפה.

מיו"ר ועד ההורים נמסר: "ועדים יקרים, בהמשך לפרסומים בדבר התערוכה נגד הסתה ואלימות שעלתה ביום א׳ 20/11 בביה״ס. התערוכה הייתה כחלק מפעילות בנושא רצח רבין, בתערוכה הוצגו פוסטרים ופרסומים מתוך חתך הקשת הפוליטית וקריאת נגד אלימות והסתה ובעד סובלנות. התערוכה לוותה בכותרת הקוראת להפסקת ההסתה והיתה אמורה להיות מלווה בפעילות הסברה. לצערנו, הצגת התערוכה בתקשורת הייתה מכוונת ומגמתית. התערוכה הוסרה הבוקר. תצא הודעה מסודרת להורים".

אראל סגל הגיב לסערה וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ראיינו הבוקר את חבר המועצה שהתלונן על המיצג. לצערי הוא הטעה אותנו ולא סיפר את התמונה כולה. אמנם לקחנו תגובות כמתבקש אבל למעשה הן היו על טענה שקרית. אז מודה ועוזב. עשו גם עלי סיבוב".

אלדד יניב צייץ: "ככה צריך ללמד דמוקרטיה. שאשא ביטון עדיין שרת החינוך".