תוכנית המלגות 'אתנחתא' לסטודנטים וסטודנטיות, שלומדים באוניברסיטאות, במכללות ובמוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ יצאה השבוע אל הדרך.  

אתנחתא היא תוכנית שמתקיימת במרכזים רבים, במהלכה זוכים הסטודנטים והסטודנטיות לתוכניות ופעילויות העצמה חווייתיים בנושאים אישיים וזוגיים, מורשת, היסטוריה וזהות יהודית. התוכנית מתקיימת במתכונת שבועית ובמהלכה נהנית הקבוצה ממפגשי שיח ולימוד משותף, הרצאות, מיזמים קהילתיים והתנדבות בקהילה, טיולים, ימי גיבוש וסופי שבוע משותפים.

התוכנית מעניקה מלגה על סך 5,000 שקלים למצטרפים, ופועלת במוקדים שונים ברחבי הארץ מהצפון ועד הדרום כשנותרו מקומות בודדים להרשמה.

"כיף לעשות אתנחתא ממרוץ החיים האינטנסיבי של עבודה ולימודים", מציינת שירה, סטודנטית שנה ב' שהחליטה להמשיך שנה נוספת בתוכנית. "בהתחלה אמרתי לעצמי, מה עכשיו באמצע החיים לעסוק בזוגיות, מורשת אבל הגעתי לשיעור ונדלקתי. התגבשנו לקבוצה שווה במיוחד עם אחלה  מדריכים שכל אחד מהם נותן את כל כולו ביחס אישי ורגישות גדולה. הערך הגדול שאני רואה בתוכניות כאלה לצעירים כמוני הוא החשיפה לעולם שלא מפסיק להתרחב ומלא קסם. ממליצה בחום לכל סטודנט להצטרף אלינו", הוסיפה.

דב טוך, סטודנט בתוכנית, הוסיף: "בתוך כל העומס של הלימודים אנחנו יוצאים מידי שבוע לחופשה של ניקוי ראש לארבע שעות, אשכרה סוג של מסאז' לנשמה שמטעין אותי באנרגיות להמשך השבוע המטורף שיש לי".

זיו שמואלי, סטודנטית נוספת בתוכנית אמרה ש"התוכנית מאפשרת לי לעצור רגע, לעסוק בחיים עצמם ולא רק במרוץ אחרי החיים".