יושב ראש ארגון המורים רן ארז הודיע ביום שישי כי הארגון יקיים היום שביתת אזהרה בת יום אחד בחינוך העל־יסודי, למעט החינוך המיוחד. "אנחנו יוצאים למאבק על שכר ראוי, ודורשים ששכר של מורה מתחיל בחינוך העל־יסודי בישראל יעמוד על 12 אלף שקל בחודש", הסביר. "לאחר שנה שלמה של מתן הזדמנויות למשרדי האוצר והחינוך לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים באשר לשכר מורי החינוך העל־יסודי, הגיעו מים עד נפש", נמסר בהודעת ארגון המורים.

עוד נכתב כי "השביתה מגיעה בעקבות העובדה שמשרד האוצר מסרב לנהל משא ומתן ענייני עם ארגון המורים, ולמורי החינוך העל־יסודי אין הסכמי שכר שנה שלמה. משרד האוצר מזלזל במורים ובהחלטות בית הדין הארצי לעבודה, שהורה כמה פעמים למדינה לקיים משא ומתן ענייני ורציף ולהגיע להסכמות בנוגע לשכר המורים. משרד האוצר מנצל לרעה את הסבלנות שהפגין ארגון המורים במשך שנה שלמה וגורר רגליים בכוונה".

בתגובה להודעת ארגון המורים אמרו במשרד החינוך: "שר החינוך יואב קיש רואה חשיבות בחיזוק מעמד המורה ובהעלאת השכר גם למורי החינוך העל־יסודי. בשיחה שהתקיימה מול יו״ר ארגון המורים ביום חמישי הוסכם כי מנכ״ל המשרד יירתם למאמץ ויוביל שיח משותף בין הארגון לאוצר כבר ביום ראשון הקרוב".

במשרד האוצר ציינו כי "המשרד מצר על ההתנהלות התמוהה וחסרת תום הלב של ארגון המורים. נציין כי פגישת מו״מ שנקבעה בוטלה על ידי ארגון המורים עקב בקשתנו לדחיית הפגישה בשעה. משרד האוצר קורא לארגון המורים למנוע את הפגיעה המיותרת בתלמידים ולשוב לשולחן המשא ומתן".

גם במועצת התלמידים והנוער הארצית התייחסו לשביתה ואמרו: "השבתת הלימודים בתקופת בגרויות היא פעולה לא חינוכית וחסרת אחריות. "ארגון המורים בוחר להפר את התחייבותו לשקט תעשייתי עד ל־24 במרץ ופוגע בתלמידים. אנו קוראים למשרד האוצר ולארגון המורים להיכנס למשא ומתן בהקדם האפשרי כדי להבטיח הסכם שכר חדש למורים, שיקדם את המערכת וירענן אותה".