מאות אלפי תלמידים צפויים להישאר הבוקר בבתיהם, בשל החלטת מרכז השלטון המקומי. כזכור, המרכז דורש לחתום על הסכם שכר חדש לסייעות ולמורי התיכונים, השלמת המחסור הקיים בכיתות לימוד, הסעות תלמידים וחינוך מיוחד וביטול קרן הארנונה. במסגרת השביתה, יושבתו הלימודים בכלל בתי הספר היסודיים. ארגון המורים הודיע כי יצטרף גם הוא לשביתה, ולכן השביתה התרחבה לכלל מערכת החינוך.

הבוקר: שביתה תתקיים במרבית הרשויות המקומיות

בעקבות ההחלטה, הנהגת ההורים הארצית גינתה אתמול "את הפגיעה בילדים פעם אחר פעם לטובת ניצול אינטרסים וקידום עניינים. ילדינו לא יוחזקו כבני ערובה בידי אף ארגון".

עם זאת, הבהירו כי הם "תומכים בדרישות מרכז השלטון המקומי במציאת פתרונות למשבר הלאומי של הסייעות בגני הילדים, לצורך בהקצאת משאבי מדינה להגדלת מספר הכיתות ולקידום מערכת החינוך שדועכת ושהגיעה לנקודת שפל שלא ידענו כמותה שנים רבות. אנו קוראים לראש הממשלה ולשר האוצר לשבת עם יו"ר מרכז השלטון המקומי ולהגיע מיידית לפתרונות".

גם התנועה הקיבוצית הצטרפה לשביתה. מזכ"ל התנועה ניר מאיר טען: "השביתה נחוצה להמשך הקיום השוטף והפעלת מכלול השירותים ברשויות המקומיות, ובתוכם השירותים הניתנים לקיבוצים ולתושבים".

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש מועצה אזורית מרחבים, הוסיף: "זו שביתת אין ברירה. אנחנו יוצאים אליה למען התושבים שלנו. הרשויות המקומיות קורסות תחת הנטל. לא ייתכן שבמדינת ישראל, לומדים בקראוונים וגני ילדים סגורים כי אין סייעות. "הרשויות המקומיות לא יוכלו לתפקד אם לא יתבצעו התיקונים הנדרשים, ולכן ראשי הרשויות מגויסים לכך. אני מקווה שיחד עם משרד האוצר נוביל למציאת הפתרונות הנדרשים".