יו"ר ארגון המורים רן ארז איים הבוקר (ראשון) כי הארגון יחל מהשבוע הבא בשביתות אזוריות בעקבות חוסר שביעות רצון מההצעה האחרונה להסכם קיבוצי, אותה כינה "מבזה ומשפילה".

בסרטון שפרסם ארגון המורים אמר ארז: "אנחנו כבר מיום ראשון הקרוב מתחילים בעיצומים מחדש. אנחנו ניאבק, ובשלב ראשון נלמד רק שעות פרונטליות. לא נצא מחוץ לכותלי בית הספר לשום פעילות שהיא עם תלמידים. אנחנו נקיים את המבחנים אבל לא ניתן ציונים וזו ההתחלה. משבוע הבא נתחיל גם בשביתות אזוריות".

"זה יותר משנה שאנו מנסים לקיים משא-ומתן עם האוצר על הסכם קיבוצי חדש", המשיך. "לאחרונה, הודות למאמצים של מנכ"ל משרד החינוך, קיבלנו ביום רביעי האחרון הצעת הסכם קיבוצי. טוב היה אם לא היו נותנים אותה", אמר והוסיף כי מדובר בהצעה "מבזה ומשפילה".

לדבריו, "מורה ותיק מקבל כ-2% תוספת שכר, מורים אחרים - משהו כמו 500 שקלים. הדברים האלה הם ממש מבזים ומשפילים, וזה לא הכל. הם דורשים תמורת זה לפגוע במשרות אם, במשרות גיל, לפגוע בהטבות שיש למורים שמכירים לבחינות בגרות, לקצר את תהליך הפיטורים. הם רוצים לאפשר למנהלים פיטורי מורים גם ללא כל ההליך, שינוי בחופשות. אני לא מבין איך הם מעלים על דעתם להעלות את הדברים האלה", אמר.