הנהגת ההורים הארצית תשבית הבוקר את הלימודים בשכבות ז׳־י״ב במערכת החינוך, זאת במקביל לישיבת ועדת החינוך של הכנסת שעוסקת בנושא מתווה הבגרויות. ההשבתה מתקיימת על רקע פרסום מתווה הבגרויות החדש של שר החינוך יואב קיש ובשל עיצומי ארגון המורים, הפוגעים קשות בהכנות התלמידים לבגרויות. כל ההכנות לבגרויות, לרבות מתכונות, סיורי מגמות ו/או כל יציאה לפעילויות חוץ שאינן ניתנות להזזה והחינוך המיוחד מוחרגים מהשביתה.

בתוך כך, כפי שפרסמנו לראשונה ב"מעריב", במשרד החינוך ניסו אתמול להילחם בשביתת הנהגת ההורים הארצית. בהודעה שנשלחה למנהלי בתי הספר על ידי ד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, נכתב: "בעקבות הודעת ארגון ההורים הארצי על השבתה ביום רביעי הקרוב בכיתות ז־י"ב בשל מתווה הבגרויות אני מבקשת להבהיר באופן חד־משמעי כי הלימודים יתקיימו כרגיל. יש להוציא הודעות להורים, למורים ולתלמידים באתרים וברשתות החברתיות, כי הלימודים יתקיימו כסדרם!".

בעקבות הפרסום ב"מעריב" נמסר מהנהגת ההורים הארצית: "הניסיונות הצפויים של גורמים כאלו ואחרים לטרפד את השביתה מחר לא יצליחו. במאמר מוסגר נבהיר כי אנחנו לא מצטערים על כך שתזמון ההשבתה לא מתאים או נוח למשרד החינוך ולארגון המורים. הורי וילדי ישראל אומרים עד כאן. לא תיקחו אותנו כבני ערובה במשחקי הכוחות וכיפופי הידיים שלכם. הורי וילדי ישראל קובעים החל ממחר כללי משחק חדשים".

מירום שיף, יו״ר הנהגת ההורים הארצית, מסר: ״הורי ישראל מפסיקים להבליג. ילדינו הפכו לכלי משחק במאבקי השכר של ארגוני המורים על לא עוול בכפם. היעלה על הדעת שתלמידים ייגשו לבחינת הבגרות מבלי שיידעו כמה קיבלו בבחינות המגן? ואם לא די בכך, הרי שמשרד החינוך מאלץ את ילדינו לחזור לאחור לשיטות לימוד שאבד עליהן הכלח ומגדיל את מספר הבחינות. אנו לא יכולים לעמוד מנגד אל מול עוולות אלו ולכן החלטנו להשבית את המערכת, דווקא ביום שבו ועדת החינוך עוסקת בנושא. אני מקווה שמקבלי ההחלטות יבינו את גודל השעה ויחזרו בהם מהפגיעה המתמשכת והלא מוצדקת בילדינו״.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לפניית "מעריב": "הלימודים יתקיימו כרגיל"