בנות באולפנת חורב עוררו סערה בעקבות סרטון לרגל חג הפורים בשם "אם האולפנה הייתה מזרחית" ובו הן נראות צובעות את פניהן ומחקות סטראוטיפים מזרחיים.

"ישבתי ופשוט כאב לי": חברת כנסת משתפת על הצפייה בסרטון האולפנה
"לא להשתמש בשירים שלי להביע גזענות": אלון אולארצ'יק מתנער מ"סרטון האולפנה"

ראש מגמת אומנויות באולפנה, עדי דוד דסברג, שוחחה הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחסה לדברים: "קודם כל זה מאוד פשוט, צריך להבהיר מה זה הכתרה. במוסדות דתיים יש דבר שנקרא הכתרה לכבוד פורים. למשך החודש נותנים להם לשנות, להיות ראש העיר לכמה זמן, ולכבוד זה מכתירים רבנית. התלמידות בוחרות את התלמידה שמבחינתן היא בולטת, תעשה הכי הרבה שמח".

"במקרה הזה התלמידות בחרו תלמידה, אלמלא כל הסערה לא הייתי מבררת מי התלמידה, וזו אחת מהן. בדיעבד מסתבר שהיא תימניה, והם החליטו לעשות את ההכתרה הזו שבה הם הופכים את האולפנה והן עושות צחוק מכל דבר. הן החליטו לעשות אותה בסגנון של חינה מרוקאית. כחלק מזה, כיוון שהן הכניסו את העניין העדתי, הן החליטו גם לצחוק על האולפנה כמה היא אשכנזית דווקא", טענה.

עוד הדגישה כי "אני לא מורה שבודקת מי אשכנזייה ומי לא, בעקבות הסערה עברתי על השמות של בנות כיתה ז' שאני מלמדת, כי בכיתה ז' אני מלמדת כיתה שלמה ולא רק את בנות המגמה הספציפיות שלי. בכיתה ז' די חצי חצי, חצי מזרחיות חצי אשכנזיות".

"יש כל מיני סוגים של ציבורים עליהם נמתחת ביקורת", טענה, והוסיפה: "לרוב אם הביקורת היא ציבורית זה בגלל שהמחדל הוא ציבורי, במקרה הזה לוקחים מקרים שבאמת נקודתיים, במקרה הזה אווירה פורימית. נכון יש איזו גזענות שמסתובבת במדינה, אבל להצביע על הציבור הדתי כציבור 'אתם גזענים', בגלל הכתרה פורימית, בנות ספרדיות הן יצרו את הסרטון, כתבו אותו, ליהקו אליו תלמידות אשכנזיות כדי לצחוק על הנושא, והן ליהקו כשהמורות שלהן ברובן בכלל מעדות המזרח".

לסיום, תקפה כי "בגלל הבדיחה הפורימית הזו שאני באמת לא יודעת כגזענית, אני מרגישה שיש פה משהו מאוד מכוון. לקחת מארכיון סרטון שנעשה מזמן, שהוא בכלל באווירה פורימית, הרי הכותרת שלו זו סאטירה. זו אווירה פורימית. אני מרגישה שיש פה משהו מכוון להפנות אש לציבור שלנו".