יו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל, שיגר אמש מכתב ליו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, וביקש ממנו לבטל את קיצור המליאה ביום שני הקרב בעקבות חג המולד. במכתב נאמר: "ברצוני להביע מורת רוח קשה מההחלטה לסיים ביום שני הקרוב את דיוני המליאה מוקדם מהרגיל עקב אירועי חג המולד. כנסת ישראל צריכה להוות מגדלור עבור מדינת ישראל בהליכותיה והדרכותיה היהודיות". 

כמו כן כתב אריאל במכתב כי "דורי דורות של לומדי תורה נמנעו ביום זה מלימוד תורה על מנת שלא לזכות את אותו האיש בזכות לימוד התורה שלהם. הנני חושב, כי ההחלטה לתת יחס ממלכתי לאירוע שכזה פוגעת בצביונה של המדינה".

"דווקא בעת הזו, שנושבות רוחות זרות המנסות להפוך את מדינת ישראל למדינת כלל אזרחיה, שמנסות למחוק סממנים יהודיים מהמרחב הציבורי ולרמוס את זהותנו ומסורת ישראל. כנסת ישראל קרויה על שם ה'הכנסת הגדולה' שהחזירה עטרה ליושנה והיוותה מוסד העליון של חכמי ישראל, ועליה להקפיד יותר לשמור על זהותה היהודית של ישראל".

אורי אריאל. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


על פי נתוני הלמ"ס, בישראל חיים כ-170 אלף נוצרים, המהווים כ-2% מאוכלוסיית המדינה. היישובים עם האוכלוסייה הנוצרית הגדולה ביותר הם בין היתר נצרת, ירושלים ושפרעם.