436 הרוגים בתאונות דרכים ב־2024, זינוק של 21% לעומת 2023. 88 הרוגים ב־2025 רק עד תחילת השבוע, זינוק של 20% נוספים. וזה האיש: יורם הלוי (62) ניצב בדימוס, לשעבר מפקד הימ"מ, להב 433, מג"ב ומחוז ירושלים, ומאז תחילת 2024 יו"ר הרלב"ד, לאחר שמונה לתפקיד בידי שרת התחבורה מירי רגב.
באפריל שעבר שכל הלוי את בנו, רפ"ק ייטב ז"ל, שהלך בדרכו והפך ללוחם ביחידה הלאומית למלחמה בטרור. ייטב הספיק להילחם בנגב המערבי ב־7 באוקטובר, בין היתר בפעולה לשחרור בני ערובה באופקים, ולהתמנות תוך כדי המלחמה למפקד צוות בימ"מ. ב־4 באפריל נפצע אנושות בקרב עם חוליית חמאס בטול כרם, ולאחר מספר ימים נפטר מפצעיו. עכשיו, שנה וחודש אחרי שנכנס לתפקיד, הוא מדבר לראשונה על השנה הקשה, אישית ובכבישים, על המשבר ברלב"ד ועל התוכנית שלו למלחמה בתאונות.
הרבה שנים היה הלוי רוכב אופנוע בעצמו. לא מאלה שרוכבים באמצע השבוע כדי לעקוף את הפקקים, וגם לא מאלה שטסים באופנועי ספורט בסוף השבוע. התחביב שלו היה אופנועים דו־שימושיים, אדוונצ'ר, כמו שהם נקראים בשפה המקצועית, לטיולים של שבת. אבל לפני ארבעה חודשים מכר את ההונדה אפריקה טווין שלו, ולא יקנה עוד אופנוע אחר
על כך, אמר הלוי: “תמיד רכבתי לפנאי, לרכיבות רגועות. כל כמה שנים הייתי מחליף לאדוונצ'ר חדש יותר. היום אני מעדיף אופנוע בסלון. ברגע שאופנוע הופך להיות כלי עיקרי, לעקוף פקקים, אתה בבעיה. אתה ממהר. עם מהירות בא חוסר זהירות, זה עניין של כניסה בין הרכבים, מעבר על חוקי תנועה. ועדיין ברוב תאונות הדו־גלגלי, לא הרוכב הוא שאשם בתאונה, אבל הוא זה שנכנס לסטטיסטיקה".
עוד אמר הלוי: "וזה לא משנה מה סיבת המוות. זה חתיכה שנלקחת לך, לכל החיים, ולא יעזור שום דבר. יש דברים שאתה לא יכול למנוע, ויש דברים שאתה יכול למנוע. אז אם אתה יכול למנוע ולא מנעת, זה התסכול האישי הכי גבוה שיש. תמיד עסקתי בהצלת חיים, ועכשיו ביתר שאת. זה רק הגדיל את השליחות האישית שלי, ואת הרצון להשפיע ולשנות".