האגודה לזכויות האזרח: "רשות האוכלוסין מאמצת מנגנונים מכבידים"

באגודה הגישו עתירה בטענה כי קבלת שירות בלשכות מתבצעת רק באמצעות מערכת מקוונת, מה שפוגע באוכלוסיות מוחלשות. רשות האוכלוסין וההגירה בתגובה: "המהלך נועד לקצר משמעותית את זמני ההמתנה לתורים"

יובל בגנו צילום: באדיבות המצולם
צילום מסך אתר רשמי רשות האוכלוסין והגירה
צילום מסך אתר רשמי רשות האוכלוסין והגירה | צילום: צילום מסך אתר רשות האוכלוסין והגירה

רשות האוכלוסין וההגירה שינתה לאחרונה את מדיניותה, וכעת היא מאפשרת לקבוע תורים לקבלת שירותי אשרות ולהגשת בקשות לאיחוד משפחות באמצעות טפסים דיגיטליים בלבד.

אתמול הגישה האגודה לזכויות האזרח עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים, ובה נטען כי מדובר במדיניות מפלה, שכן לחלק גדול מאוכלוסיית היעד אין הידע הטכני, הגישה למחשב ולאינטרנט או אפילו חשמל. כמו כן, את הטפסים המקוונים ניתן למלא רק באנגלית ובעברית – ולא בערבית, ברוסית ובאמהרית - השפות הרלוונטיות לרוב האנשים שנזקקים לשירותים אלה.

עו"ד רעות שאער מהאגודה לזכויות האזרח אמרה: "רשות האוכלוסין מאמצת מנגנונים בירוקרטיים מכבידים עבור האוכלוסייה הערבית ועבור אזרחים זרים, באופן שמייאש ומתיש את הפונים, בכסות של "חיסכון במשאבים" על גבם של החלשים ושל הנזקקים ביותר באמצעות אימוץ בירוקרטיה משפילה, מכבידה ומפלה".

מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "כל שיפור ברשות נועד להיטיב עם הציבור ולהתאים את איכות השירותים ואת רמתם לימינו. יישום המהלך נועד לקצר משמעותית את זמני ההמתנה לתורים לאשרות ולמעמד בלשכות ועד כה הוכיח את עצמו ככזה. כל מקרה חריג שבו מתעורר קושי להגיש בקשה באופן מקוון נבחן לגופו ובהתאם לנסיבותיו".

תגיות:
האגודה לזכויות האזרח
/
רשות האוכלוסין
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף