במבדקי מדידה והערכה שנעשו לאחר שנת הפיילוט הראשונה נמצאו בשני המרכזים שיפורים בהישגים לימודיים, במיומנות במחשבים, במיומנות בשפה העברית ובתחושת המסוגלות והמוטיבציה של התלמידים להצליח בלימודים ולהשתלב באקדמיה. הישגים אלו עודדו את ראשי העמותה לפתוח מרכז למידה שלישי נוסף בתיכון אורט אבו קוידר כבר השנה.
הפרויקט "מקפצה לבגרות" החל את דרכו במטרה לתת מענה לחסמים העיקריים הקיימים בחברה הבדואית בנגב בכלל ובכפרים הלא־מוכרים בפרט, בהם איכות הוראה נמוכה, תשתיות פיזיות רעועות וצפיפות בכיתות, היעדר יכולת כלכלית למימון שיעורים פרטיים, קשיי נגישות לתגבורים, מיעוט מודלים לחיקוי והיעדר מעורבות ותמיכה הורית מספקת בחינוך. אלסאנע מדגישה: "המטרה העיקרית שלנו היא לספק למשתתפים מעטפת הוליסטית תומכת, הכוללת תגבור לימודי, העשרה וגיבוש חברתי, לצד תמיכה וליווי אישיים, וכמובן ארוחה חמה והסעה בטוחה הביתה".