כחלק מהכנה להתמודדות זו חשוב שנשים לב למספר נושאים עיקריים:
1. כיצד להתמודד עם הצפה של תקשורת ומדיה.
2. כיצד להתמודד עם הרגשות שלנו כהורים.
3. כיצד לדבר עם ילדינו באופן שיהיה תואם לגילם.
4. מתי וכיצד לפנות לעזרה מקצועית.
- לשירות הפסיכולוגי חינוכי (שפ"ח) - פנייה דרך בית הספר או ישירות לשפ"ח ברשות המקומית.
- מרכזי חוסן קהילתיים.
- קופות החולים – קווי סיוע טלפונים של מוקדי בריאות הנפש בקופה (כללית *2708), ושירותי בריאות הנפש דרך מרפאות בקהילה.
- ער"ן - עזרה ראשונה נפשית: 1201
- נט"ל - נט"ל- סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע מלחמה וטרור: 3362*
כל המספרים והשירותים פעילים 24/7 ומציעים מענה מקצועי, דיסקרטי ותומך.