לרוב המחקרים האקדמיים נוטים להישאר בתוך כותלי האוניברסיטה, אך הפעם "מולטי", סטארטאפ אימפקט חברתי חדשני של אוניברסיטת בר-אילן, הצליח לפרוץ את גבולות מעבדות המחקר. 

לאחר יותר משנת לחימה, בה לצד השפעת הטראומה, למידה לא סדירה ואובדן זמן יקר, נפגע תהליך מיפוי היכולות השפתיות של ילדי הגנים, עלה הצורך בכלים חדשניים במערכת החינוך, והפך לדחוף מתמיד.

בדיוק לשם כך קמו שלוש חוקרות מאוניברסיטת בר-אילן והחליטו שהגיע הזמן להפוך את המחקר שלהן לסטארטאפ שמעניק לכל הילדים הזדמנות שווה לחינוך איכותי ומוביליות חברתית, גם בהעדר שגרה לימודית. בעידוד חממת היזמות של אוניברסיטת בר-אילן "אנבוקס", הן יצאו למסע יזמי מרתק לשינוי חברתי אמיתי והקימו את ”מולטי“.

מדובר בסטארטאפ שמשתמש במשחק אינטראקטיבי ויכולות AI מתקדמות למיפוי יכולות שפה אצל ילדים בגיל הרך, תוך בניית תכנית עבודה מותאמת אישית, וזאת כדי לוודא שאף ילד או ילדה נשארים מאחור. 

דרך חוויית משחק אינטראקטיבית, "מולטי" מאפשרת לגננות ולמורות לקבל פרופילים שפתיים אישיים באופן מדויק ומהיר עבור כל ילדי הגן, לבנות תוכניות מותאמות אישית וקבוצתית ולעקוב אחר התקדמות הילדים, מבלי להשאיר אף ילד מאחור.

זאת לצד תוכנית ליווי לצוות החינוכי המאפשרת קבלת ידע מקצועי ועדכני בתחום השפה והצבת יעדים, שעל פיהם יוכלו ההורים והצוות החינוכי לעבוד יחד, בשיתוף פעולה ובהרמוניה לקידום כל ילד וילדה.

מאחורי "מולטי" עומדות פרופ' שרון ערמון-לוטם, מהמחלקה לבלשנות וספרות אנגלית ומהמרכז הרב תחומי לחקר המוח, פרופ' כרמית אלטמן, ראשת התוכנית להתפתחות הילד מהפקולטה לחינוך וחברה במרכז הרב תחומי לחקר המוח וד"ר הדר אבוטבול-עוז, קלינאית תקשורת אשר סיימה דוקטורט במחלקה לבלשנות וספרות אנגלית באוניברסיטת בר-אילן.

השלושה שילבו מוחות ביחד עם יזם האימפקט חן ברקת, המתמחה בחיבור בין אימפקט חברתי וטכנולוגיה, כדי לפתח סטארטאפ מבוסס מחקר, שעוזר לשמוע כל ילד וילדה.

התוצאות בשטח יותר ממדהימות, עם מעל 30% שיפור ביכולות שפה, ולאחרונה הסטארטאפ אף זכה במענק רשות החדשנות ויוצא לתהליך הטמעה ביישובי העוטף, בו השגרה הלימודית נפגעה קשות בעקבות המלחמה.

"אנחנו מעניקות חינוך מותאם אישית מבוסס מחקר. מאז השקת 'מולטי' בעשרות גנים ובתי ספר, ראינו שיפור דרמטי ביכולות שפה של הילדים במסגרות חינוכיות שכבר אימצו אותה", אומרת פרופ' אלטמן.

ד"ר הדר אבוטבול-עוז, מובילת הפרויקט, מסבירה: "המטרה שלנו היא לתת לכל ילד וילדה הזדמנות שווה להצליח. השפה היא מיומנות בסיסית שלא ניתן להתעלם ממנה, ואנחנו כאן כדי לוודא שאף אחד לא יישאר מאחור“.