ינאי, המתמודד עם דיסלקציה מילדותו, הפך את האתגר האישי שלו לשליחות מקצועית כשהוא מקדיש את חייו למציאת פתרונות למידה שיסייעו לילדים ומבוגרים כאחד. הוא גדל בתקופה שבה מערכת החינוך כמעט ולא הכירה בדיסלקציה ולא ידעה כיצד להתמודד עמה. “כדי להתמודד עם האתגרים, לימדתי את עצמי כיצד ללמוד”, הוא מספר. כבר מגיל תשע החל לפתח לעצמו שיטות למידה ייחודיות, ולא הפסיק מאז.
על פי מחקרים בינלאומיים, כ-20% מהאוכלוסייה מתמודדים עם דיסלקציה בדרגות שונות. בישראל, ההערכות דומות ועל פי עמותת "קול קורא" במערכת החינוך לאחד מכל חמישה תלמידים יש דיסלקציה. על פי משרד חינוך, השכיחות של לקות למידה היא בין עשר ל-12 אחוזים כשאבחון מוקדם והתערבות מתאימה יכולים לסייע בהתמודדות עם הלקות ובכך למנוע השלכות שליליות בעתיד.