להפוך את החיסרון ליתרון: המרצה עם הדיסלקציה שעוזר לסטודנטים עם לקויות למידה

"יש לי את הזכות להביא לתלמידים את הכלים שתמיד הייתי צריך ולא קיבלתי" מספר ינאי זגורי. שר החינוך קיש: "מדגיש את העוצמה של הטכנולוגיה בידיים של מורה מסור". אחד מכל חמישה תלמידים מתמודד עם לקויות למידה

יובל בגנו צילום: באדיבות המצולם
המכון הטכנולוגי חולון HIT
המכון הטכנולוגי חולון HIT | צילום: יח"צ
2
גלריה

ינאי, המתמודד עם דיסלקציה מילדותו, הפך את האתגר האישי שלו לשליחות מקצועית כשהוא מקדיש את חייו למציאת פתרונות למידה שיסייעו לילדים ומבוגרים כאחד. הוא גדל בתקופה שבה מערכת החינוך כמעט ולא הכירה בדיסלקציה ולא ידעה כיצד להתמודד עמה. “כדי להתמודד עם האתגרים, לימדתי את עצמי כיצד ללמוד”, הוא מספר. כבר מגיל תשע החל לפתח לעצמו שיטות למידה ייחודיות, ולא הפסיק מאז.

ינאי זגורי
ינאי זגורי | צילום: באדיבות המצולם

על פי מחקרים בינלאומיים, כ-20% מהאוכלוסייה מתמודדים עם דיסלקציה בדרגות שונות. בישראל, ההערכות דומות ועל פי עמותת "קול קורא" במערכת החינוך לאחד מכל חמישה תלמידים יש דיסלקציה. על פי משרד חינוך, השכיחות של לקות למידה היא בין עשר ל-12 אחוזים כשאבחון מוקדם והתערבות מתאימה יכולים לסייע בהתמודדות עם הלקות ובכך למנוע השלכות שליליות בעתיד.

תגיות:
טכנולוגיה
/
חינוך
/
לקויות למידה
/
יואב קיש
/
בינה מלאכותית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף