וזאת רק דוגמה אחת. בתיכון החברתי תל אביב-יפו, ההתמקדות היא הקמת גינות קהילתיות וסדנאות גידול אוכל בעיר, בזמן שבתיכון "דרור גליל" בקיבוץ רביד, משתמשים בשטחים החקלאיים שסביבו ועושים שיתופי פעולה עם מכוני מחקר של חקלאים בצפון. "החניכים הם המנהלים והמשווקים, הם עובדים בעסקים שהם בעצם קואופרטיבים של בני נוער", אומרת גורן.
במרכז מחקר ופיתוח של כפר הנוער ויצו גן ונוף מתקיים קורס יחודי לחקר הטבע שמועבר לתלמידי שכבה ח'. מדובר בקורס "ביו-מימיקרי" שהוא תחום מתפתח העוסק בחקר וחיקוי של פתרונות הטבע לבעיות קיימות על מנת להביא לפיתוח טכנולוגיות חדשות.