המערכת לא מותאמת
לקראת פתיחת שנת הלימודים ביקר כהן בשבוע שעבר בוועדת החינוך בכנסת ודיבר שם, בין היתר, על המחסור ביועצות ובפסיכולוגיות בבתי הספר. "זה מתחבר לנושא החוסן הרגשי", הוא אומר. "דיברתי גם על ילדים לאנשי מילואים, ועל ילדים מפונים, שאנחנו מצפים להתאמות עבורם במהלך שנת הלימודים. הרגשתי שהקשיבו לי. גם במהלך השנה, בעשייה שלנו מול חברי כנסת וחברי ממשלה, אנחנו מרגישים אוזן קשבת".
"למשל, אם אני מדריך בצופים, אז המחנכת תדע את החוזקות שלי. או אם נוח לי יותר ללמוד דרך פודקאסט, או בקבוצה – אז שיאפשרו את זה. היום כולם לומדים אותו הדבר, אבל לא כולנו אותו דבר. המערכת גם מלמדת אותנו מאוד לעבוד במסגרת, ודווקא היום יש חשיבות רבה לחשיבה יצירתית וביקורתית, ליזמות, לגמישות".
משימה לאומית
כהן מוטרד גם מהיעדרו של חינוך פיננסי בבתי הספר. "חסרים כלים לחיים", הוא טוען. "לדוגמה, יש תלמידים שעובדים, מקבלים תלוש שכר – ולא מבינים מה לעשות איתו. לא מבינים איך מתנהלים עם הכסף. בסוף אנחנו יוצאים לחיים הבוגרים, מצפים מאיתנו לשלם מיסים, להתמודד עם הבנקים, והמקצוע שהכי חסר לנו הוא חינוך פיננסי".