מההייטק לכיתה: סיפורי ההסבה להוראה שמחיים את מערכת החינוך

בשנים האחרונות גובר הביקוש לתוכניות להסבת אקדמאים להוראה; מהנדסים, אנשי צבא בקבע, יוצאי הייטק ועוד בוחרים לעזוב קריירות טובות לטובת מקצוע שיש בו שליחות חינוכית ומשמעות אישית

יובל בגנו צילום: באדיבות המצולם
כיתה בבית ספר גבריאלי-הכרמל בתל אביב
כיתה בבית ספר גבריאלי-הכרמל בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני
4
גלריה
פרופ' רוני לידור
פרופ' רוני לידור | צילום: גרשון ולדמן

"הזדמנות עבורי לייצר שינוי אמיתי"

"אני מאמין ששינוי חברתי אמיתי יכול להתחיל דווקא בכיתות ובחינוך של דור העתיד. מערכת החינוך היא הזדמנות עבורי לייצר שינוי אמיתי, שמתחיל במפגש האישי ומתרחב לקהילה כולה", הוא הסביר. "הניסיון העשיר שצברתי בהייטק מאפשר לי להעניק לתלמידים כלים חשובים להתמודדות עם האתגרים של העולם המשתנה ולתת להם כלים של חשיבה ביקורתית, סקרנות ולמידה עצמית".

איברהים אבו לבן
איברהים אבו לבן | צילום: צילום פרטי

"מרוויחה משהו אחר - ייעוד ושליחות"

לפני שנה היא השתלבה לראשונה במערכת החינוך במסגרת תוכנית "אופק חדש" המיועדת לאקדמאים עם תואר שני ללא תעודת הוראה. את עבודתה בבית הספר היא שילבה עם לימודי ההסבה להוראה, שאפשרו לה לעשות את הסטאז' המקצועי בבית הספר שבו היא עובדת כמורה.

יליזבטה שעתל
יליזבטה שעתל | צילום: צילום פרטי

"הבחירה בהוראה הייתה אולי פחות משתלמת כלכלית, אבל היא הכי משתלמת מבחינה רגשית ונפשית. ראיתי תלמידים שעברו תהליך עצום וידעתי שהייתי חלק ממנו, אין תחושת סיפוק כזו באף תחום אחר. גם אם לא אגיע למשכורת שהייתה לי, אני מרוויחה משהו אחר - ייעוד ושליחות" מספרת יליזבטה, "הילדים צריכים לדעת שיש להם עוגן, שיש שגרה גם כשבחוץ הכול רועש ומפחיד. דיברנו על מה שקורה, אבל לא נתנו לזה להשתלט. יצרנו יחד שגרה בתוך הכאוס".

תגיות:
מערכת החינוך
/
הסבת מקצוע
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף