לפי הנתונים, שיעור הזכאות לבגרות בשדרות עומד על 94%, מהגבוהים בישראל. גם שיעור הבגרות המצטיינת זינק ל־ 14% לעומת 5% בלבד בשנה הקודמת.
בתחום המתמטיקה ברמת חמש יחידות נרשמה קפיצה משמעותית ל־23.5% לעומת ממוצע ארצי של 16%. באנגלית חמש יחידות שדרות מובילה בפער ניכר - 67% לעומת ממוצע ארצי של 46%. וגם בתחום הבגרות הטכנולוגית נרשם הישג: 13% מתלמידי העיר נבחנו במסלול זה, מעל הממוצע הארצי העומד על 11%.
שדרות, הנמצאת בלב עוטף עזה ומדורגת באשכול סוציו־אקונומי נמוך יחסית, נחשבת שנים רבות לעיר פריפריאלית מבחינה גאוגרפית וכלכלית. המציאות הביטחונית המתמשכת מטילה אתגרים יומיומיים על תלמידים, מורים ומשפחות, החיים שנים רבות תחת איום מתמיד של ירי וטראומה מצטברת.
דווקא מתוך תנאים אלה הצליחה שדרות לבסס לעצמה מעמד של עיר מובילה בתחום החינוך, המוכיחה פעם אחר פעם כי השקעה עקבית באדם, בערכים ובקהילה יכולה לגבור על מגבלות המקום והמצב.
תלמידי שדרות החלו את שנת תשפ"ד תחת מציאות ביטחונית שאילצה אותם להתפנות מהעיר למשך חמישה חודשים, ולימודיהם התבצעו במוסדות לימוד זמנים שהוקמו עבורם. רבים מהם למדו חודשים ארוכים הרחק מביתם, מחבריהם וממורי בית הספר המוכר להם.
לדבריו, ההישגים הללו הם עדות לכך שגם בימים הקשים ביותר, מערכת החינוך בשדרות ממשיכה לצמוח ולהוביל: "השנה הנבחנת לא הייתה קלה לאף אחד. תלמידים למדו תחת אש, ואז נדרשו לפנות את העיר למשך חודשים ארוכים. ובכל זאת, הם לא ויתרו. זהו סיפור של הצלחה חינוכית, אך גם של חוסן אנושי".
מערכת החינוך בשדרות צפויה להמשיך בשנים הקרובות בהשקעות משמעותיות בתשתיות, בהוראה איכותית ובחדשנות פדגוגית, כחלק מהחזון העירוני להוביל חינוך ערכי ומצוין גם בפריפריה. "אנחנו נמשיך להאמין בתלמידים שלנו ולהעניק להם את כל הכלים להצליח" סיכם דוידי. "כי בשדרות - הכול אפשרי".