מאות ילדים בישראל מאושפזים מדי יום, הרחק מהכיתה ומהשגרה הרגילה. בתוך בתי החולים מתקיים עולם חינוכי שלם מתוקף החוק הישראלי לחינוך ילדים מאושפזים. כזה שהוא מלא חיים, צבע ודמיון, אך גם התמודדות יצירתית. עולם שבו מורה יכולה ללמד מתמטיקה ליד מיטה של ילד שמחובר לאינפוזיה, ומתנדבת צעירה מקריאה סיפור לפני טיפול כואב כדי להסיט את תשומת הלב אל הדמיון.
כאן נכנס לתמונה ארגון "סאסא סטון", ארגון חינוכי-חברתי שמוביל לצד משרד החינוך את תחום החינוך לילדים מאושפזים בישראל, בשיתוף פעולה צמוד ומתמשך עם 41 המרכזים החינוכיים בבתי החולים בכל רחבי הארץ. העולם החינוכי בבתי החולים מתחלק לשלושה סוגים: בתי הספר של אחה"צ הפועלים בבתי החולים הכלליים, בתי הספר לחיים בבתי החולים הפסיכיאטריים ו"בתי הספר של האור" בבתי החולים השיקומיים.
לתפיסת עולמם של פיליפ ז"ל והילדה סטון, משפחת התורמים לארגון, בית הספר בבית החולים הוא לב ליבו של תהליך ההתמודדות וההחלמה. עבור הילד המאושפז, ההשתתפות בפעילות חינוכית מאפשרת לשמור על רצף לימודי, ומזכירה לו שהוא קודם כל ילד בעל יכולת, סקרנות וחלומות, ורק אחר כך מטופל.
הארגון מוביל יוזמות חינוכיות לילדים המאושפזים ולצוותים החינוכיים, הוא מעצב ברמה הפיזית מרחבים חינוכיים חדשניים בבתי החולים בכל רחבי הארץ, מצוידים במיטב הטכנולוגיה הלימודית הקיימת כך שיהיו תואמים לגישה הפדגוגית הייחודית של בתי הספר בבית החולים. הארגון מפעיל מדריכים מקצועיים במגוון תחומים לצד מתנדבות שירות לאומי שמגיעות מדי יום למחלקות, במטרה להעשיר את יום הלימודים ולהעניק לילדים מסגרת חינוכית, חברתית ורגשית.
"כשילדים יהודים, ערבים, דתיים וחילונים חולקים שולחן לימודים אחד, נשברים כל הגבולות. הם לומדים יחד, מציירים יחד ומגלים שהילדות שלהם דומה הרבה יותר משהם חושבים" והוא מוסיף: "זוהי שליחות חינוכית וחברתית מתוך אמונה שכל ילד, בכל מקום, זכאי להזדמנות ללמוד ולהמשיך להיות ילד".