"עם סיום לימודי ההוראה הגשתי מועמדות למספר בתי ספר, ובהם בית ספר 'עוז'. הנהלת בית הספר חששה בהתחלה כי העניין האישי שלי יקשה עליי להכיל את ההתמודדות עם הילדים. אבל בפועל, התוצאה הייתה הפוכה. לקשיים הרבים שאיתם התמודדתי בילדות היו גם השפעות חיוביות בעיצוב אישיותי כאדם מכיל, אמפתי וסובלני - תכונות שהן הכרחיות וחשובות בעבודה עם ילדים עם צרכים מיוחדים. מנחם אותי הוא שאני מחזיר טוב בעבודה היום יומית שלי עם אוכלוסיית ילדים שדומה למצבה של אחותי מירב, ומאפשרת לי גם להשלים את החוסרים ומה שלא הספקתי להעניק לה".
מירב נפטרה בנסיבות טרגיות בגיל 17 בלבד בגלל מום בלב, וכפיר בחר לחקור את הסיפור האישי-משפחתי במסגרת לימודיו לתואר השני בחינוך מיוחד במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. הוא הציב שתי מטרות עיקריות: "הראשונה נוגעת בפן האישי ומהווה הזדמנות גדולה עבורי 'לפתוח את פצעי העבר', והשנייה - לספק מידע עבור משפחות המתמודדות עם גידולו של ילד עם צרכים ייחודיים בנוגע לאתגרים הניצבים בפניהם".